3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Dennes

Mijn apple time capsule 2td valt telkens de wifi verbinding weg.

Hallo,

Ik zit met een probleem thuis, ik heb sinds kort een apple time capsule 2tb deze heb ik bedraad achter mijn router geplaatst en volgens de manier van apple ingesteld.
    Ik heb dus 1 wifi punt voor mijn zelf en een gast wifi punt ingesteld en heb in de routeer de wifi uit gezet.
    Nu heb ik de apple time capsule 2tb in de kamer staan en de router in de meter kast.

De eerste keer dat ik verbinding maakte ging alles goed netjes mijn wachtwoord ingevuld en daar was de verbinding maar het valt mijn op dat de verbinding spontaan weg valt en niet meer terug komt, zoek ik vervolgens handmatig de verbinding dan moet ik mijn paswoord weer ingeven en dan herkent die deze als een fout paswoord.
    Vervolgens schakel ik de wifi op de iphone/ipad/macbook uit en in en dan komt de verbinding 7 van de 10 keer weer automatische terug.
    Wat kan hier het probleem van zijn ?

De situatie is als volg:

in de meter kast hangt de router deze is van Tele2: comternd, multi-DSL IAD, Model:VI-3223u, P/N732205-045.
    Vanaf de router loopt een vaste verbinding naar de apple time capsule 2tb en vanuit de time capsule gaat een verbinding naar het kastje van Tele2 voor de televisie en een draad verbinding naar mijn media box.

Ik zelf heb het idee dat ik de draadloze verbinding van mijn router visueel uit staat maar hardware matig niet want de verbinding met mijn time capsule is het slechtst/niet als ik bij de router in de buurt bent.

Ik hoor graag jullie tips en tricks om zo dit probleem op te lossen.

Bijdrager
    bcgraaf

Thuis heb ik glasvezel (Vodafone maar voor KPN geldt het zelfde) en moeten de tv kastjes een eigen internet kabel hebben dus deze kan je niet delen voor het gebruik van internet en tv dit kan conflicten op leveren. Uit jouw verhaal haal ik dat je dus tv kijkt via het kastje van Tele 2 en deze is aangesloten op de TC en die is aangesloten op je router je media box is ook aangesloten op de TC. De volgorde die het moet zijn is router > Tele 2 tv kastje. Router > TC > media box.

Bijdrager
    Dennes

Ok ik ga het gelijk even uit proberen laat het je weten

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.