6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    peterwillem

Mijn APExtreme versterken mbv APExpress?

Ik heb een draadloos netwerkje met Ziggo Ubee en Apple APExtreme (4e gen). Dit werkt wel, maar in de woonkamer heb ik een zwakke wifi verbinding. (Op mijn Ipad2)
    Nu wil ik 1e) dit signaal versterken met een APExpress en
    2e) muziek die op mijn Imac staat via de APExpress laten spelen op mijn tuner/versterker.

Kan het 1e) ? en werkt het bij het 2e) of heb ik te veel kwaliteit/sterkte verlies?

Ik heb al diverse draadjes in dit forum erover gelezen maar krijg nog geen duidelijk beeld hierover.
    Volgens de Apple website zou het moeten kunnen werken maar ja …..

peterwillem

Bijdrager
    gIzMo01

Perfect mogelijk!

Bijdrager
    SunKeeper

Mits je wel even de juiste stappen volgt om e.e.a. goed in te stellen.

Maar als je goed rondkijkt hier, en eventueel de zoekfunctie gebruikt zijn er tal van topics te vinden met de uitleg op de meestvoorkomende problemen en vragen.

Mocht je er echt niet meer uitkomen, kun je altijd nog hieronder verder vragen.

Bijdrager
    peterwillem

Ok bedankt.
    Ik heb al diverse posts gezien hierover met uiteenlopende meningen. Ook in dit forum maar het komt er eigenlijk op neer dat ik het gewoon moet proberen en als het spaak loopt hier terug komen.
    Zelf dacht ik dat als het wifi signaal zwak is in de woonkamer dat dan de APExpress ook een zwak signaal ontvangt en dit dat ook weer uitzend zonder versterking en dat dit dan weer negatieve invloed heeft op de geluid kwaliteit van de muziek die ik afspeel van af mijn Imac. E.e.a. is mij nog niet duidelijk?

peterwillem

Bijdrager
    SunKeeper

Als je het bereik groter wilt maken, helpt dat inderdaad niet door een apparaat aan je netwerk toe te voegen op een plaats waar het bereik al slecht is.

De truc is dus om te onderzoeken op welke plaats je nog wel voldoende bereik en een kwalitatieve verbinding hebt, en daar de tweede AirPort te plaatsen.

Die versterkt het signaal vervolgens, het is eigenlijk vergelijkbaar met een extra pijler onder een brug (AE<->iPad) plaatsen, zodat de boel minder doorbuigt.

Daar zit dus inderdaad een puntje waar je op moet letten, als je wilt dat de Express je netwerk voldoende gaat versterken, is deze dus wel in een bepaalde mate gebonden aan de plaats waar je die neerzet in je huis.

Bijdrager
    peterwillem

Ja zoiets dacht ik al. Maar als ie bv halverwege de woonkamer staat dan heb ik een probleem met de muziek over brengen, want zo’n APExpress moet wel vlakbij mijn Tuner/versterker staan ivm de geluidskabels.
    Zou dan een 2e APExpress ,vlak bij de geluid installatie, een optie zijn? Of werkt zo’n serie van APExpressen niet goed?

peterwillem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.