14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    JeeVee

Mijn Airport netwerk automatisch selecteren [Opgelost]

Dag mensen,

Sinds dit weekend heb ik een switch en een Airport Express aangesloten. Alles werkt prima en ik kan lekker in de tuin zitten werken :lol:

Mijn aangemaakte netwerk heb ik in mijn voorkeursnetwerken staan met de bedoeling dat de MacBook Pro automatisch mijn netwerk pakt. Dat doet ie echter niet. Er komt een melding in beeld:

Geen van de voorkeursnetwerken kon geselecteerd worden. Wilt u het netwerk Sitecom (waarschijnlijk ergens uit de straat) gebruiken?

Het vreemde is dat mijn netwerk vervolgens gewoon naast mijn eigen in de lijst staat. Ik kan hem ook gewoon selecteren. Alles werkt dan weer naar behoren.

Hoe zou het kunnen dat het netwerk Sitecom wel automatisch gezien wordt en mijn Airport niet?

Wie o wie?

Mvg Jan

Gast
    Anoniem

Bijmij werkt het niet meer sinds de eene laatst update:( en dat is best k****

Bijdrager
    macpro

Onder Systeemvoorkeuren > Netwerk heb ik bij Airport aangegeven dat ‘ie altijd verbinding moet maken met een specifiek netwerk. En dat is uiteraard mijn eigen draadloze netwerk.
    Bij “Opties…” heb ik vervolgens dit aangevinkt:

En uiteraard het wachtwoord van mijn draadloze netwerk opgeslagen in de sleutelhanger.

Gast
    Anoniem

Zo had ik hem al ingesteld.

Hij maakt geen automatisch verbinding via een linksys of Airport Express.

Bijdrager
    greatpetie83

de optie onthoud netwerken… heb ik niet, bij mij staat de optie of hij automatisch netwerken moet toevoegen aan voorkeursnetwerken. Heb jij een andere versie van Mac OS X?

Bijdrager
    macpro

Ik heb Mac OS X 10.4.7 met alle updates.

Bijdrager
    salvatore

hmmm vreemd, ik heb 10.4.7 en heb dezelfde keuzemogelijkheid als greatpetie83.

Gast
    Anoniem

Dat is gek, ik heb hem ook anders:S

Bijdrager
    JeeVee

Ik heb ook dezelfde als greatpetie83. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Het gekke is dat als er in de buurt niemand ‘in de lucht is’ dat mijn MBP dan geen netwerk pakt terwijl mijn eigen gewoon in de lijst staat :? . Wanneer ik die dan selecteer gaat het weer goed.

Op één of andere manier vindt mijn MBP de buren leuker blijkbaar :roll:

gegroet!

Jan

Bijdrager
    iJoost

Ik meen me te herinneren dat dat er anders uit gaat zien zodra je een voorkeursnetwerk toevoegt (met het plusje)) of iets in die sfeer. Even proberen…

Gast
    Anoniem

gedaan! En ik heb de 10.4.7

Bijdrager
    macpro

Maar ik heb bij “verbind standaard met” niet gekozen voor “voorkeursnetwerken”, maar voor mijn eigen netwerk.

Gast
    Anoniem

ik kan kiezen uit automatisch of voorkeursnetwerken.

Tevens heb ik ook alle caches leeg gemaakt met onyx en een 10.4.7 handmatig geinstalleerd het werkte een keertje na het opstarten, maakt hij verbinding. Nu helaas niet meer.

Bijdrager
    JeeVee

Bij mij werkt het nu. Ik heb in mijn voorkeursnetwerken mijn netwerk opnieuw ingetikt.
    Waarschijnlijk heb ik het wachtwoord van de verbinding gewijzigd en blijkbaar neemt het netwerk wat je bij voorkeursnetweken aanmaakt die wijziging niet automatisch over.

Na het opnieuw invoeren van mijn airport netwerk bij voorkeursnetwerken maakt ie nu automatisch verbinding.

Iedereen in elk geval bedankt voor de reacties!

Groet Jan

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.