9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Bonte

Mijn 2009 OMT app-inzending eindelijk een echte app

Jammer genoeg zonder mijn inbreng:( maar het toont wel aan dat m’n ideeën goed waren, op die manier toch iets van erkenning.:nerd:

“‘Horizon’ Allows iPhone Users to Always Shoot Horizontal Video”
    http://www.macrumors.com/2014/01/20/horizon-horizontal-video-app/

——–
    Beste OMT redactie,
    inzending 14, horizon aanpassingen

Perfect Horizon

Als de pixels in de camera’s blijven verhogen kan het volgende interessant zijn. Als je een ipod of iphone camera recht houdt krijg je een staande video en zijwaarts een liggende video.

Handig zou zijn dat de video een cut-out krijgt die altijd recht is volgens de waterpas, om dat te doen snijdt het programma een stuk uit het beeld om zo altijd een liggend formaat te hebben met rechte horizon. Zie afbeeldingen.

Het programma moet dit niet rechtsreeks uit de video snijden, een extra bestand of metabestand met de waterpas data gekoppeld aan een tijdslijn is voldoende. Met de data in het extra bestand weet het programma welk onderdeel die uit de video moet weglaten om een liggende weergave te hebben met correcte horizon. De video blijft dus onaangetast, andere programma’s zien de ruwe video of met een plugin de aangepaste versie.

De video zou real-time bijgesneden kunnen worden en/of nadien, nadeel is wel dat je kwaliteit zal verliezen doordat effectief pixels verdwijnen bij het bekijken.

Bijdrager
    Bonte

Het is niet met deze inzending dat ik de wedstrijd gewonnen had maar een kaart-speel-app die niet ontwikkeld werd, een andere inzending heb ik zelf laten ontwikkelen. Verkoopcijfers zijn echter te verwaarlozen.

https://itunes.apple.com/us/app/123-collection/id448268679?mt=8

Bijdrager
    Niels

Koop een taart en vier het…

Bijdrager
    Joffry

Geweldig idee Bonte. Doe wat Niels Dam zegt. Het is een pluim op je hoed !

Bijdrager
    Bonte

Het is ook een beetje frustratie hé maar het is niet omdat ik geen hollander ben dat ik er niet trots op mag zijn.:)

Al die inzendingen en ik zie ze 1 voor 1 verschijnen met de jaren, jammer dat het zo moeilijk is om ze gemaakt te krijgen en te promoten.

Bijdrager
    koen

Ik snap niet veel van dit verhaal, is er iemand met je idee vandoor gegegaan?

Bijdrager
    Bonte

Het was een wedstrijd in 2009 voor OMT waar je ideeën kon inbrengen, ik heb toen gewonnen met een idee voor een kaartspel. Ik had toen een 15-tal voorstellen gedaan en die werden uitgedeeld aan ontwikkelaars om iemand te zoeken die daaraan wil meewerken. Niemand gevonden uiteraard maar wel een mooie iPod gekregen.:nerd:

Het zijn ideeën die iedereen kan hebben met wat brainstormen dus ze zijn niet gestolen denk ik maar het doet me toch telkens iets als ik een inzendingen jaren later zie verschijnen als een bruikbare app, blijkbaar had/heb ik toch een visie voor apps. Het enige wat ik nu kan doen is wat braggen op het forum want effectief apps ontwikkelen en promoten is weer iets heel anders. Tja.

Bijdrager
    Targaryen

Kun je dan niet gewoon je verdiepen in het ontwikkelen van apps? Als je zulke goeie ideeën naar voren brengt als je zelf zegt kun je de daad bij het woord voegen en zelf gaan lopen met alle eer!;)

Bijdrager
    Bonte

Heb ik geprobeerd maar het is te moeilijk en lastig combineren met een full time job, verder dan Filemaker developer kom ik niet maar dat is dan ook geen programeertaal.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.