9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Artfark

Migration Assistant lijkt niet goed te werken

Heb nieuwe macbook 15″ en wil data van mijn oude via migration assistant over zetten. Als ik op oude macbook migration assistant open sluit deze alle apps af (prima) maar logt dan uit en er komt dan geen keuze om nieuwe mac als doel te kiezen (zou volgens instructie wel zo moeten zijn). Doe ik iets verkeerd?

Bijdrager
    peterdh

je moet de migratieassistent op je nieuwe macbook openen.

Bijdrager
    Artfark

Ja ook en dan op de oude volgens de instructie

Bijdrager
    GoeieDag
    Artfark op 13 mei 2017

Ja ook en dan op de oude volgens de instructie

Huh? Wie? Welke instructie?

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    GoeieDag

Bedankt KW. Ik kijk er inderdaad van op; nog nooit nodig gehad om 2x MA te openen om data over te zetten…

Bijdrager
    mowat

Ik heb alles een tijdje geleden op een eenvoudige manier en vrij snel met de configuratie-assistent overgezet gekregen op mijn nieuwe iMac27.
    Ik had een SD-copie op mijn externe F/W schijf. Dus FW schijf met een kabeltje aangesloten op de thunderboltpoort van de iMac. iMac opgestart,taal en land aangeklikt. Dan gekozen voor “van een opstartschijf” en vervolgens de F/W SD-copie aangeklikt en aangevinkt dat ik alles wou overzetten. En binnen de kortste tijd stonden mijn 3 accounts met alle progs , documenten , foto’s , films , wachtwoorden , instellingen enz. op de nieuwe iMac.
    Geen enkel probleem gehad nadien.

Bijdrager
    Maurits

@artfark: je doet het goed, maar als de optie om ‘naar een andere Mac’ niet zichtbaar is vermoed ik dat je geen netwerkverbinding hebt. Kan dat het geval zijn?
    Het beste kan je bekabeld ethernet gebruiken (is snelste), maar dan moet je wel die juiste adapter hebben met een nieuwe MacBook Pro.
    Wifi kan ook, maar dan kan de migratie lang duren.
    Als het niet lukt via netwerk, zou je kunnen kijken of je de oude MacBook in (thunderbolt/firewire) target disk mode kan krijgen, die methode werkt vaak betrouwbaarder. Maar ook dan is het een uitdaging de juiste kabels/adapters te hebben.8-)

Bijdrager
    Artfark

Kreeg het niet voor elkaar (had Ethernet verbinding tussen de mac’s). Toen vanaf een Time Machine back-up gedaan en werkte meteen. Werkt nu als een zonnetje.

Alles nu dus in orde maar blijft vreemd dat dit niet correct werkte.

Bedankt voor de reacties.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.