2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    Wammes

Migratie van PowerBook G4 Panther naar nieuwe iMac met Mavericks

De migratieassistent op de iMac gaat ervan uit dat de ouwe computer een Mac met Intel is en dat er een migratieassistent op de ouwe Mac staat. Maar op mijn PowerBook met OS X 10.3.9 Panther staat die niet en op internet zie ik ook niets wat daarop lijkt. Wie weet meer hiervan?

Ik heb een draadloos netwerk vanuit de modem/router. Mijn PowerBook die ik met Ethernet heb verbonden met de (nieuwe) Time Capsule, is op de iMac zichtbaar als “niet lokale schijf” – ik neem aan dat dat via het draadloze netwerk gaat. De PowerBook is op de iMac zichtbaar als “gedeeld”.

Als ik niet met een migratieassistent kan werken, zal ik moeten kopieren. Gewoon de hele inhoud van de Thuismap slepen? Of beter map voor map? Wat voor gevolgen heeft slepen voor de bevoegdheden? Moet ik ook de Bibliotheek kopieren?

Kan ik rechtstreeks via het netwerk kopieren van de PowerBook naar de iMac? Of doe ik er beter aan om eerst via Ethernet naar de Time Capsule te kopieren (heb ik meteen een backup) en daarna via netwerk naar de iMac?

Ik gebruik Mac sinds 1988, heb van alles meegemaakt en overwonnen maar dit vind ik lastig

Wammes

Bijdrager
    TheBigZ

Het zal dan vooral om het overzetten van je data gaan, want je programma’s zul je allemaal opnieuw moeten installeren (vanaf de DMG). PowerPC apps worden al een aantal OS X versies niet meer ondersteund.

Ik zou de hele Migratie Assistent vergeten en je data handmatig overzetten: muziek opnieuw importeren in iTunes, foto’s in iPhoto etc.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.