4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Wilson

Migratie – van huidige Mac naar toekomstige

Hallo,

ik heb een vraag die (denk ik) betrekking heeft op de migratie-assistent.
    Kom er niet helemaal uit, please help.

Heb nu een Mac die ik volgende week ga verkopen. Daarna wil ik (met de euro’s die ik dan heb ontvangen + een heleboel erbij) een nieuwe iMac kopen. Ik heb dus straks NIET de beide Macjes naast elkaar staan. Wel heb ik een externe LaCie disk van 200 GB.

Is er een truc waarbij ik de instellingen, passwords, contacten en bestanden van mijn huidige Mac even parkeer op de LaCie, waarna ik ze weer terughaal als ik mijn nieuwe computer heb? Volgens mij kan dit niet met behulp van de migratie-assistent, maar als iemand weet hoe dit wel zou kunnen… alvast bedankt!

M

Bijdrager
    masuran

Je kan je volledige gebruikes map naar de externe HD kopïeren en dan van de externe HD naar je nieuwe mac kopiëren…

Bijdrager
    a la Mac

En de map Bibliotheek op de Macintosh HD!

Bijdrager
    Maurits

Als je genoeg ruimte op de externe HD hebt, zou je via Carbon Copy Cloner er een cloon van je interne HD kunnen maken, of eventueel een copie op een disk image maken.

Dan later die image mounten, en los de migratie assistent draaien (kan ook nadat je de eerste setup assistant hebt uitgevoerd, maar doe voor de zekerheid dan een andere short-name voor de 1e gebruiker.

Als de interne HD teveel GB’s is; zou je ook eerst kunnen kijken wat toch al op de externe HD staat, en dan clonen.

Zoek op dit forum maar verder over Carbon Copy Cloner (Ook wel CCC genoemd) of alternatieven.

Tip : als je via CCC een compressed image maakt, wordt (als ik me goed herinner) eerste een (uncompressed) copie gemaakt die later gecompressed wordt. Dit kost dus bijna 2x de ruimte, en is dus jou misschien beter om un-compressed te doen)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.