13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    midas

Migratie van 1000 naar 500gb

hoe migreer ik van 1000gb iMac naar 500gb MacBook pro

Bijdrager
    Sugar and Cream

Héél voorzichtig?

Bijdrager
    fred44nl

met de Migratie-assistent

Moderator
    Night

Er van uitgaand dat je disk op dit moment niet meer dan de helft vol zit;-)

Bijdrager
    midas

Een volle 1000…….

waarom is daar geen hulp voor met de migratie app, kan mij niet voorstellen dat ik de eerste ben!

Mij kan wel een harde schijf aan mij laptop hangen maar daar weet de migratie assistent helemaal niks van

Bijdrager
    gipsman

En kan je niet ‘downsizen’ naar -500GB door eerst van alles en nog wat op een externe schijf te zetten? Of nog beter: neem eerst een cloud service ( iCloud, dropbox,…) en het gaat lukken.

Bijdrager
    Festen

Hoe stop ik een hele liter in een halve literfles? Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben met deze vraag.

Het is overigens net als met verhuizen: voordat je gaat inpakken, eerst met een stofkam door je spullen gaan. Je zult versteld staan hoeveel eigenlijk weg kan.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  Festen.
    • Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  Festen.

Moderator
    Night

midas op 10 juni 2018 om 14:42

waarom is daar geen hulp voor met de migratie app, kan mij niet voorstellen dat ik de eerste ben!

Daar is wel hulp voor. Je kan nl. binnen Migratie Assisent een selectie maken wát je wil terugzetten. Maar als je alles wil terugzetten ga je dus proberen om 1TB  op 500GB te krijgen. Dat gaat niet lukken. Dat is hetzelfde als proberen om met 2 auto’s op 1 parkeerplaats te parkeren. Gaat je niet lukken zonder schade, kan ik je verzekeren.

De enige oplossing is dus om eerst te kijken wat er op de nieuwe HD moet komen en een teveel aan data vooraf op een andere disk of cloudservice te zetten. Pas als je onder de 500GB komt kun je een volledige overzetting met MA gaan proberen.  Eerder niet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>Night op 10 juni 2018 om 17:14</p>
    Dat is hetzelfde als proberen om met 2 auto’s op 1 parkeerplaats te parkeren. Gaat je niet lukken zonder schade, kan ik je verzekeren.

Moderator
    Night

Ik wist dat die ging komen…. kon je op wachten….

Ik had het over auto’s, Niet over veredelde scootmobiels:-P

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    csteelooper

<p class=”cite”>Night op 10 juni 2018 om 22:44</p>
    Ik wist dat die ging komen…. kon je op wachten….

Ik had het over auto’s, Niet over veredelde scootmobiels:-P

[IMAGE]

lol @ “veredelde scootmobiels”! Zou je die ook via Welzorg kunnen krijgen? Want dan wil ik er wel zo één… Op voorwaarde dat er geen rijbewijs voor nodig is natuurlijk, want dat heb ik niet… 🤣

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  csteelooper.

Bijdrager
    KarelWillem

[off-topic]
    Ja, het is jammer dat het terugtunen van personenauto’s vrijwel niet meer wordt gedoogd.

Anders kon je relatief simpel zo’n Smart ombouwen tot 45 km auto, en heb je geen autorijbewijs nodig.
    [/off-topic]

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Totdat TS met een vervolg komt, zullen we dit offtopic gebeuren met een knipoog bekijken.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.