7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    frank_pera

migratie van 1 'gast'account iMac 10.7.4 naar MBP 10.8

hallo allemaal,
    ik heb vanmiddag een 2e hands MBP 2.2 GHz Intel Core i7 met OSX 10.8 voor mijn zoon gekocht. Voor zijn opleiding Music Artist production.
    Zelf heb ik een iMac 2.66 Ghz Intel Core 2 Duo met OSX 10.7.4. Met een legale versie van Logic.

M.b.v. migratie assistent wilde ik van de account van mijn zoon met alle files en programma’s van mijn iMac naar de MBP overzetten.
    Alles verliep goed tot de laatste minuut, zoals de Mac’s aangaven. Die minuut duurde uren! En dus heb ik het uiteindelijk afgebroken.

Verschillende oplossingen gelezen die geen duidelijkheid geven.

Kan iemand zeggen wat er niet goed gaat, waarom en wat de oplossing is.

Alvast dank,
    Frank

Bijdrager
    Hansi2124

Hallo Frank,

de beste en veiligste methode is gewoon om de betreffende programma’s schoon te installeren op de MBP. Dat kan sowieso vanuit de App Store en anders vanaf installatie-dvd of dmg.

Bijdrager
    frank_pera

oke, maar waarom lukt dat niet met migratie assistent.
    Het gaat natuurlijk ook om al zijn gemaakte muziek etc.etc.

Bijdrager
    Hansi2124

Geen idee waarom dat niet goed gaat. Opnieuw installeren moet altijd wel goed gaan….
    De muziek en documenten zouden wel goed kunnen gaan, maar je kan ook de 2 Macs met elkaar verbinden via ethernet en dan de mapjes overslepen.

Bijdrager
    frank_pera

hoe gaat dat via ethernet?
    Eigenlijk nog nooit gedaan.

Bijdrager
    Hansi2124

Je verbindt de 2 Macs met een ethernetkabel. Je kan dan even het beste de Help in Finder raadplegen door in het zoekveld twee computers met elkaar verbinden te tikken.
    Je kan het eventueel ook proberen met Firewire. Dat is de tweede mogelijkheid die je dan ziet in Help.

Bijdrager
    frank_pera

ik had tijdens het mislukte overzetten met migratie assistent de mac’s ook al met Firewire verbonden.
    Ethernet is dan de verbinding die je met je provider maakt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.