9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ro_me

migratie gmail calendar naar icloud

Weet iemand hoe ik het beste de calendar van google kan migreren naar icloud? Mijn agenda op mijn iphone staat vol met data vanuit mijn google account, exchange etc. Ik zou graag willen dat ik deze data kan gebruiken maar de achter liggende account niet, als ik de account uitvink in settings (op de iphone) dan wordt deze ook niet meer weergegeven in de agenda.
    Iemand een idee?

Bijdrager
    llowboy

Ik ben ook benieuwd, zit een beetje met het zelfde. Ik gebruik nu een google calander waar ik de data van wil overzetten naar iCloud..

Bijdrager
    ijsbanaan

Zelfde probleem hier….

Bijdrager
    frankx

Nou, het is me gelukt…

Hoe?
    Begin met een back-up te maken van je locale agenda’s (Mac Ical)….. (exporteer)

Ga naar de webpagina van google calender en exporteer daar je agenda. Je krijgt dan een .ics bestand in een zipfile.
    De export optie is te vinden door rechtsboven op het “tandwieltje” te klikken en dan daar instellingen kiezen.
    Dan kom je op het scherm ” algemeen” . Klik dan op de “tab” agenda’s, hierna zul je ergens in het midden van het scherm de optie export krijgen.

Unzip het google calendar bestand.

start Ical op. Verwijder je google account voor ical. Dit zodat er alleen nog een icloud account is.
    Importeer de ics file naar de agenda (je kunt kiezen welke)

Thats it. Even wachten en alles zal syncen.

Chk dit door in te loggen op de webpage van iCloud agenda.

Als dat werkt kun je je iphone/ipad ook instellen op de icloud agenda. Ook daar heb ik eerst de google accounts verwijderd.

Dit werkt iig bij mij. Mijn Mac, iphone en Ipad synct nu alles via icloud.

Maar als het fout gaat heb je een back-up (de exporten en misschien ook nog een timemachine back-up)

Suc6.

Ik ga nu op zoek hoe ik mijn mobile.me account kan samen voegen op mijn apple-id….. Ook dat is een uitdaging (zo niet onmogelijk)

uhhhh. Ik ben niet verantwoordelijk voor dataverlies:) dat is ieder zijn eigen risico.

Bijdrager
    ro_me

frankx, hartelijke dank. Werkt perfect!

Bijdrager
    b4

Dit lukt half bij mij.

Als ik iets aanpas in mijn ical verandert het niet in mijn google agenda.
    Indien ik iets aanpas in google agenda verandert het in ical wel.

Migratie van ical naar gcal werkt dus niet, omgekeerd wel.

Lukt dit bij jullie?

Vroeger ging dit prima via CalDAV, maar sinds kort lukt de migratie ical naar google cal ook niet meer.

Bijdrager
    ro_me

Uitleg van Frankx gaat er vanuit dat je de gmail agenda helemaal niet meer gebruikt, dus alleen de ical agenda via icloud. Jij probeerd het programma ical te gebruiken maar de onlinediebst van google (agenda), toch?

Bijdrager
    b4

Ja, dat klopt!

Thuis en op mijn iphone wil ik graag ical gebruiken, maar op mijn werk en op andere computers wil ik graag kunnen volgen via google agenda.

Bijdrager
    Svartvatten

….. en hoe nu verder?

Dat wil ik ook, op mijn iPad en op mijn iPhone wil ik graag iCal gebruiken, maar op mijn thuis en op andere computers wil ik graag Google agenda blijven gebruiken.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.