5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    ApplepuntNL

Migratie gegevens nieuwe Macbook vs Imac

ik wil de nieuwe Macbook aanschaffen, maar ik zie dat de Macbook geen Firewire heeft.

Hoe moet je nu met behulp van de Migratie assistent je gegevens overzetten.

Heeft iemand daar een oplossing voor

Bijdrager
    Nikita

Het kan via Ethernet, of als je huidige Mac ook Leopard draait, vanaf een Time Machine schijf (en die kan je ook via USB gebruiken). Het is volgens mij wel aan te raden om via Software Update even de update van Migratieassistent te installeren.

Bijdrager
    Bostie

Het kan via Ethernet en Migratie Assistent.
    De software die je nodig hebt staat op de installatiedisks van de nieuwe MacBook, als je die migratieassistent stap voor stap volgt zal hij zeggen dat je die installatiedisk ook in de iMac moet steken en daar een bepaald programma moet installeren.
    Het wijst zichzelf uit hoor.

Om een idee te krijgen, ik heb het ook gedaan gisteren en de Macs deden er 7(!) uur over om 180 GB aan data mooi over te zetten (gebruikers, documenten, instellingen, …)

Maar het werkt nu wel perfect!

Bijdrager
    ApplepuntNL

Ik heb alleen met het migratie programma gewerkt en het ging gedeeltelijk goed maar niet alles heeft hij overgenomen.

Ik zal het opnieuw proberen met het schijfje erin.

Bijdrager
    ApplepuntNL

Zaak is inmiddels opgelost. De Macbook schijf geformatteerd en alles opnieuw doorlopen. Let op stop wel de DVD in de andere computer.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.