6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Delars

Migratie assistent voor het maken van back-ups

Hallo OMT,

Ik moet voor het herformateren van mijn Mac een back-up maken van alle bestanden en programma’s, bibliotheken etc. op mijn Mac. Nu heb ik geen externe HD of ander back-up apparaat maar wel een tweede Mac die ook op OS X 10.6 draait. Is de migratie assistent geschikt voor het maken van zo een back-up? Ik zie in het opstartscherm van de OS X migratie assistent (Programma’s > Hulpprogramma’s > Migratie-assistent) de optie staan om informatie naar een andere Mac te kopieren. Kan ik dit doen en dan via de optie ‘vanaf een andere Mac’ al mijn bestanden terug halen na het herformateren van de schijf?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk wel dat dat mogelijk is. Maar een externe hd voor backups is wel zeker aan te raden.

Bijdrager
    Pieterr

Dit klinkt weer als heel moeilijk doen terwijl je voor 70 euro een 1TB externe schijf kunt kopen. :sealed:

Geblokkeerd
    Anoniem

1 TB mag ik hopen… Maar ik geef je gelijk… Dit is _NIET_ de manier om een backup te maken.

Bijdrager
    Pieterr

@cailin coilleach: Je hebt ook gelijk. 1TB.:lol:

Bijdrager
    Maverick9898

Ik zou inderdaad ook gewoon een paar euro uitgeven aan zo’n schijf. Een Time Machine back-up is sowieso aan te raden. Het is echt die paar euro’s waard. Kijk maar naar al die topics hier van mensen die iets hadden met hun computer maar geen TM back-up hadden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.