6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    acb

Migratie assistent van MacBook naar Externe HDD?

Hallo!

Ik sta op het punt mijn MacBook weg te doen i.v.m. overstap naar wat zwaarders. Nou wil ik graag al mijn bestanden, programma’s adressen e.d. overzetten op mijn Lassie hdd. Als ik Migratie programma opstart dan lijkt het alsof dit niet kan klopt dat?

De nieuwe Mac komt er pas als de MacBook weg is dus overzetten van Mac naar Mac gaat niet. Wel heb ik nog een oude iBook G3 ergens op zolder liggen met nog 8 gig opslag, wat denk ik te weinig is!

Iemand een oplossing? 8) :D

Moderator
    unSOUND

Je moet een volledige kloon maken van je interne HD naar de LaCie schijf. Dit kan onder andere met SuperDuper. ( Let er wel op dat je externe schijf gewist wordt voor het maken van de kloon ) Nadat je de nieuwe Mac hebt gestart start je de migratie-assistent, en laat je hem de info van de LaCie pakken.

Als de externe schijf niet gewist mag worden, maak dan eerst een image op de externe schijf, en laat SuperDuper daar een kloon naar maken. Dan hoef je de volgende alleen de image te mounten voor je de Migratie-assistent start.

Sleutelbeheerder
    Night

De migratie assistent werkt toch alleen tussen twee Macs met een firewire kabel tussen beiden?
    Als je je data over wil zetten, kan je dat idd alleen doen met een cloning programma, zoals Unsound al zei.

Voordeel in jouw situatie is, dat beide machines intel-based zijn, zodat je je niet druk hoeft te maken over incompatibiliteitsproblemen:-)

Bijdrager
    acb
    ”unSOUND”

Je moet een volledige kloon maken van je interne HD naar de LaCie schijf. Dit kan onder andere met SuperDuper. ( Let er wel op dat je externe schijf gewist wordt voor het maken van de kloon ) Nadat je de nieuwe Mac hebt gestart start je de migratie-assistent, en laat je hem de info van de LaCie pakken.

Als de externe schijf niet gewist mag worden, maak dan eerst een image op de externe schijf, en laat SuperDuper daar een kloon naar maken. Dan hoef je de volgende alleen de image te mounten voor je de Migratie-assistent start.

Thanks man! Ik had de LaCie gelukkig verdeeld onder drie partities, hij is nu druk aan het copieren!

Bijdrager
    acb

Toch nog even een vraagje, bij een backup, worden dan ook alle geadresseerde / contactpersonen, mails e.d. opgeslagen?

Bijdrager
    SeaTrue
    ”acb”

Toch nog even een vraagje, bij een backup, worden dan ook alle geadresseerde / contactpersonen, mails e.d. opgeslagen?

als het een identieke kopie (kloon) is, dan zeker.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.