13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    joasdekker

Migratie assistent –> uw andere Mac reageert niet

Probeer een aantal bestanden van mijn oude MacBook over te zetten naar mijn nieuwe MacBook pro.
    De oude macBook draait OSX 10.5.8 ; de MacBook Pro OSX 10.8.1

Beide MacBooks met een UTP kabel verbonden.
    De MacBook Pro vind de oude MacBook, maar wannee mij gevraagd wordt te controleren of de witte MacBook het zelfde getal weergeeft krijg ik de melding dat mijn andere mac niet reageert.

Ik heb de laatste update van migratie assistent gedaan waar om gevraagd werd.

Wat doe ik verkeerd?

Grts,

Joas

Bijdrager
    gipsman

Moet je niet eerst omhoog naar Snow Leopard 10.6 ?
    Ik vermoed dat je niet rechtstreeks van Leopard naar Mountain Lion kan.
    Vandaar wellicht de foutmelding.
    Als dit zo is, want zeker ben ik niet, dan moet je ofwel eerst SL over Leopard op de oude macbook zetten
    ofwel een externe backup maken en vandaar data en apps handmatig op de nieuwe mac installeren.

Bijdrager
    iMad

Wat voor bestanden wil je overzetten?

Bijdrager
    joasdekker

gaat in dit geval om de iTunes library.
    Zou ook kunnen via firewire en de target disk mode, maar de UTP kabel was de eerste die ik kon vinden.

Maar verbaasde me erover dat de migratie assistent het niet deed.

Bijdrager
    iMad

Als je de andere Mac via de Finder kan zien, kan je er verbinding mee maken en simpel de gehele iTunes map kopiëren.

Bijdrager
    joasdekker

Nee dat werkt niet.
    Krijg op de MacBook Pro wel de disk te zien. Zodra ik deze aan klik wordt er gevraagd of het getal ook op de andere mac te zien is.
    Daarna de melding dat de andere mac niet reageerd.

Bijdrager
    iMad

Heb je beide MacBooks verbonden met het netwerk met een utp kabel of tussen de MacBooks een utp kabel ?

Bijdrager
    joasdekker

Tussen de MacBooks met een UTP kabel.

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Dat gaat volgens mij niet werken, of het moet een crosskabel zijn. Of is wat ik roep nu heel ouderwets.

Ik heb van het weekend mijn MBP binnen gekregen en via WiFi de boel overgezet. Was niet de snelste zet kan ik je vertellen maar het werkt wel.

Mijn advies zou zijn. Hang de MB’s gewoon aan je netwerk via een router en probeer het dan nog eens. Rechtstreeks ging vroeger al niet, en ik betwijfel het of het nu wel kan zonder een crosskabel.

Michiel

Bijdrager
    Haike

Je moet een FireWire kabel hebben, afhankelijk van de poorten die op je macs zitten; FW 400 of 800, of een FW kabel met aan een kant een 400 aansluiting, en aan de andere kant een 800 aansluiting.

Zet de mac waar je bestanden van wil overzetten in de Target-mode, sluit de kabel aan op de andere mac en start migratie.

Moderator
    unSOUND
    mslik op 17 september 2012

Dat gaat volgens mij niet werken, of het moet een crosskabel zijn. Of is wat ik roep nu heel ouderwets.

Héééééél ouderwets.De ethernetpoorten van een Mac zijn al autosensing sinds eind jaren ’90.

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Autosensing hoeft niet per definitie te betekenen dat het de signalen kan kruisen. Autosensing betekend doorgaans dat hij meet welke snelheid hij aan kan. Maar ik geloof je op je woord dat het kan.

Michiel

Moderator
    unSOUND

Nee, autosensing betekend dat de poort zichzelf aanpast aan het signaal, en het dus niet uit maakt wat voor kabel je gebruikt:

Automatic crossover

Introduced in 1998, this made the distinction between uplink and normal ports and manual selector switches on older hubs and switches obsolete. If one or both of two connected devices has the automatic MDI/MDI-X configuration feature there is no need for crossover cables.
    Although Auto-MDIX was specified as an optional feature in the 1000BASE-T standard, in practice it is implemented widely on most interfaces. It has been available for example on Apple Inc. computers since about the Power Mac G5.

Besides the eventually agreed upon Automatic MDI/MDI-X, this feature may also be referred to by various vendor-specific terms including: Auto uplink and trade, Universal Cable Recognition and Auto Sensing.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.