4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Blashyrkh2124

Migratie Assistent problemen.

Hey,

Ik heb van de week wat problemen gehad met mijn MacBook Pro en ben daarvoor naar de Apple Store op het Leidsche geweest. Daar werd mij uiteindelijk, tot mijn grote gerust stelling, verteld dat het slechts een software issue was en dat ik Lion opnieuw moest installeren.

Zo heb ik gisteren gezorgd dat mijn TimeMachine back-up geheel up to date is en heb ik vanochtend, via de recovery partition de Macintosh HD gewist en opnieuw geïnstalleerd. Vervolgens, na het installeren, kwam de configuration assistent zoals gebruikelijk naar voren. Daar selecteerde ik dat ik dingen wilde terug zetten via een Time Machine back-up, hij toonde de back up, die op een NAS van QNAP staat, en ik moest het wachtwoord van die schijf opgeven om verder te gaan. Zo gezegd, zo gedaan, maar dan gebeurd er niks. Hij blijft gewoon op dat zelfde scherm staan. Dan kan ik weer op verder klikken, moet ik weer m’n wachtwoord opgeven, gebeurd er weer niks.
    (“Insanity is doing the same thing over and over again expecting a different result” – Albert Einstein).

Afin, die stap dan maar overgeslagen en gewoon een user account aangemaakt, wetende dat ik ook met de Migratie Assistent kan werken nadat de Mac is geconfigureerd.
    Maar daar doet zich het zelfde probleem voor. Hij vind de back-up wel, maar hij wil niet connecten.

In mijn Finder vertoond de schijf zich ook, maar wil hij niet verbinden, echter heb ik dit probleem altijd al gehad. Maar als ik in de Time Machine settings deze schijf aan zou wijzen als back-up schijf kan hij wel verbinden en een back-up draaien. Dan verschijnt hij ook gewoon in mijn lijst met fysiek aangesloten apparaten, terwijl hij volgens mij onder ‘gedeeld’ zou moeten binnenkomen omdat hij via ethernet is aangesloten via de router.

Dus, allemaal TRES strange. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
    Ik ben best een geek, ook met MacOSX dus vraag wat je wil weten, zeg het hoe je het wil zeggen, ik kom dr vast wel uit… alleen hier kom ik niet uit;)

W.

Bijdrager
    Goodheart

Klinkt als een QNAP probleem in de sfeer van account/wachtwoordcombinatie. Je hebt natuurlijk indertijd met een andere ID gewerkt toen je die share aanmaakte. Heeft de QNAP interface geen mogelijkheid om rechten aan te passen cq toe te kennen voor de huidige Mac account?

Bijdrager
    Blashyrkh2124

Hey ‘Goodheart’,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb zelf de QNAP niet ingesteld en begrijp ook niet HOE deze is ingesteld. Ik zal de gene contacteren die dat wel heeft gedaan en kijken of we dan inderdaad verder komen.

Maar, zou het werken als het volgende ook het geval is:
    We hebben nog een iMac die ook zijn TimeMachine back-up wegschrijft naar de NAS. Deze kan ook niet verbinden via de Finder, maar meld wel braaf de Time Machine back-up als fysiek aanwezig aan op het moment dat de back-up in start.
    Dat lijkt er namelijk op dat het probleem niet is begonnen omdat ik mijn account heb veranderd.

Toch wel bedankt voor die reactie, we gaan het wel proberen.

W.

Bijdrager
    Blashyrkh2124

Probleem opgelost.

ICT afdeling bleek een andere user account te hebben aangemaakt voor de TimeMachine parttitie.

Dat bedachten ze zelf ook later pas, heel handig.

Thanks voor het meedenken, MacBook is nu aan het ‘recoveren’.

W.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.