2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    jocono

migratie assistent probleem

Ik wil mijn systeem, programma’s, docs etc van een oude naar een nieuwe iMac transporteren via ethernet kabel. Nadat ik verbinding heb tussen de 2 iMacs met de migratie assistent knalt deze er op oude iMac uit, ‘de bron dus’, waardoor ik geen verbinding meer heb en ik niks over kan zetten. Tot 10 maal opnieuw geprobeerd, ook middels een andere verbinding (delen ethernet / wifi op de bron iMac). Wat te doen? Zou een firewire kabel helpen? Mijn huidige time machine Lacie Porsche externe hd werkt ook al niet, zie mijn topic bij randapparatuur….Word er gek van…

Sleutelbeheerder
    Night

Aangezien je de bron-computer op moet starten met T ingedrukt, kan je daar verder weinig aan veranderen, aangezien deze zich dan compleet passief gedraagt. Aangezien je disk ook al niet mee wil werken zou ik het volgende adviseren:

1) Sluit de Disk op je oude Mac aan (volgens jouw verhaal deed hij het daar wel).
    2) Formatteer de disk in TWEE partities (GUID geformatteerd).
    3) Gebruik bv Carbon Copy Cloner om op één van de 2 partities een bootable clone te maken van je systeem.
    4) Gebruik TimeMachine om op de andere partitie een complete TimeMachine backup te maken.
    5) Als beiden klaar zijn eject je beide disks (partities) en sluit je de disk aan op je nieuwe Mac
    6) Als deze nog steeds niet direct te zien is herstart je je Mac met ALT ingedrukt. De disk moet nu zichtbaar zijn als boot device.
    7) Start je nieuwe Mac nu op vanaf de externe HDD en gebruik Migratie Assistant om de gemaakte TimeMachine backup naar de interne harddisk van je nieuwe Mac te migreren.

Succes

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.