4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    jconen

migratie assistent nieuwe macbook Pro

Ik heb een nieuwe macbook pro en heb bij het opstarten geen reservekopie overgezet. Nu wil ik alsnog via Migratie assists met mijn laatste reservekopie van mijn oude macbook overzetten, maar dan krijg je een 2e gebruiker. Ik kan het ‘overschrijven’ van de huidige gebruiker niet aanvingen bij het migreren. Hoe kan dat?

Wat kan ik het beste doen? Kan ik de laptop anders ‘wissen’ via schijfhulpprogramma en  vanaf 0 opnieuw beginnen met installeren en migreren?

Bijdrager
    penseel

Ja wissen en opnieuw beginnen.

Bijdrager
    jconen

blijft mac OS wel erop staan dan?

Moderator
    Night

Dat gaat in één moeite door. Gebruik hiervoor recovery Mode. Tijdens de (her)installatie wordt je gevraagd of je je backup wil terugzetten. Meer info hierover vind je hier:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201314

Een andere mogelijkheid is om gewoon de huidige gebruiker te verwijderen nadat je de TM backup hebt teruggezet, inclusief de ‘oude’ gebruiker. Je moet er na het terugzetten van de backup dan wel zorgen dat je inlogt als ‘oude’ gebruiker én dat deze gebruiker beheerders-rechten heeft. Alles uit het nieuwe account zal verwijderd worden. Denk hierbij dus aan muziek, foto’s, documenten, etc.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.