5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Olivier1978

Migratie-assistent

Ik heb een nieuwe harde schijf laten plaatsen in mijn iMac omdat de vorige met een probleem zat. Omdat ik altijd gewerkt heb met Time Machine voor het back-up’n van de interne harde schijf leek het mijn een makkie om de Time Machine schijf over te zetten op de nieuwe interne schijf zodat al mijn settings, doc’s, mails.. terug staan zoals het voordien was. Dit is blijkbaar echter niet zo makkelijk om te doen. Ik heb nu reeds twee maal via Migratie-Assistent dit proberen uit te voeren. Deze overzetten duurt telkens ongeveer 6 uur. Op het einde van het proces als alles zogoed als uitgevoerd is, krijg ik de melding “Onderdelen niet overgezet. Sommige onderdelen van uw oude computer kunnen niet worden gekopieerd naar uw nieuwe computer” Hij zegt er ook bij dat mijn vorige user niet kan worden aangemaakt. Bij deze lukt het me dus niet om alles terug over te zetten op mijn nieuwe interne schijf zoals voordien..
    Weet iemand meer hierover?

Bijdrager
    fred44nl

als je uit de TM-backup de instellingen/gebruiker terug wil zetten, dan mag er geen gebruiker met dezelfde naam als de oorspronkelijke aanwezig zijn.
    het terugzetten is een langdradig verhaal.
    daarom heb ik de vorige keer eerst alleen de instellingen en programma’s terug gehaald.
    en op een later, gunstiger tijdstip de documenten, etc.etc.

Bijdrager
    Olivier1978

Waar kan je zien of er al een gebruiker met dezelfde naam op de nieuwe disc staat?

Bijdrager
    fred44nl

Systeemvoorkeuren – Gebruikers en groepen
    daar zie je minimaal de ingelogde gebruiker en de gastgebruiker.

Bijdrager
    piebas

Waarom start je de machine niet vanaf dvd of herstel-partitie en kiest dan voor terugzetten vanaf tm-backup?
    Dit heb ik recent nog met succes gedaan in een vergelijkbare situatie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.