7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ijiji

Migratie assistent

ik wil graag een aantal instellingen, bestanden en programma\’s verhuizen van mijn oude naar mijn nieuwe iMac, maar zeker niet alles. Hoe kan ik dat het best doen? De migratieassistent lijkt alle programma\’s instellingen etc. te willen overzetten. Kan ik geen selectie maken? Ik ga dingen verplaatsen van Leopard naar Lion.
    Het zou kunnen dat dit al eerder is besproken maar ik vind het even niet op het forum.
    Alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan het beste een backup maken van je documenten, films, muziek enzo. Programma’s schoon installeren. Geen bibliotheek overzetten. Waarom niet, vraag je je zeker af?

Je gaat van Leopard naar Lion, dus veel oude programma’s die onder Leopard wel werken, werken niet onder Lion. En waarom zou je al die oude PPC rommel meenemen uit je bibliotheek?
    Gewoon dus alleen programma’s installeren die onder Lion werken, zie Roaringapps.

Bijdrager
    ijiji

Dank! Ik wil idd niet teveel rommel van de oude op de nieuwe iMac, en hoopte dat er een eenvoudige manier was om enkele programma\’s en instellingen over te zetten. Maar opnieuw installeren dus?

Bijdrager
    Hansi2124

Dat is het beste en het meest safe. Wel zorgen dat je de serienummers weet bij het programma als dat nodig is natuurlijk.:wink:

Bijdrager
    ijiji

Ga ik maar doen dan. Maar ook geen makkelijke manier om alleen emailaccounts over te zetten van Leopard naar Lion? Heb niet zo\’n zin om .plist bestanden te gaan vervangen.

Bijdrager
    ijiji

En ik vergat nog te vragen om de beste manier om de iTunes en iPhoto bibliotheken over te zetten naar de nieuwe iMac.

Moderator
    unSOUND

De iTunes en iPhoto libraries kun je gewoon 1-op-1 kopiƫren naar de nieuwe machine. ( Als je nu iTunes en iPhoto de bestanden laat beheren )

Als je software weg laat zou hij zaken als mail en dergelijke gewoon over moeten zetten.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.