3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    bunqueejump

Migratie account

Ik heb een oude Imac 20″ van mijn zaak van mid 2007 thuis liggen, en heb deze nu leeggemaakt en geinstalleerd met Yosemite, tot mijn verbazing loopt hij als een trein (er zit ook een ssd in van 550gb van Samsung)! nu vraag ik mij af of vanuit account in een andere macbook pro (ik deel dit met mijn dochter) ik dit kan migreren naar deze oude Imac. De Macbook pro werkt onder High Sierra.

Hopelijk dat iemand mij hier wijs in kan maken.

Bijdrager
    Maurits

Ja, dat kan met Migratie assistent, hopelijk zijn de account namen (korte naam van home folder) verschillend.

Je start deze assistent op beide mac”s op, zorgt dat er (liefst bekabeld) netwerk tussen de twee ligt, kies voor migratie van alleen dat account, een tijdje wachten (afhankelijk van grootte thuis map, en snelheid netwerk)

zie ook

https://support.apple.com/nl-nl/HT204350

Bestanden, instellingen en gegevens verplaatsten naar een nieuwe Mac met Migratie-assistent

Moderator
    Night

Iets té voorbarig: de Migratie-assistent werkt prima naar hetzelfde of een nieuwer OS. Maar een High Sierra account op een Yosemite machine proberen te zetten, gaat niet lukken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.