5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

Miglia Director’s Cut Take2

Ik zou graag een sony Video HI8 XR (CCD-TRV65PAL) met behulp van een Miglia Director’s Cut Take2 aan mijn iMac G5 koppelen maar met de zogenaamde drie Tulipstekkers herkent iMovie de camera niet, zou een extra verbinding met een VideoS-kabeltje het probleem kunnen oplossen?

Die Miglia Director’s Cut heb ik speciaal gekocht omdat die volgens de reviews bijzonder gebruiksvriendelijk zou zijn…

Bijdrager
    8lux

De Mac gaat de camera sowieso nooit herkennen, aangezien de camera niet via firewire op de Mac zelf aangesloten zit. S-videokabels helpen hier niks bij, deze geven alleen een beter beeld dan enkel composiet.
    De Director’s Cut zou wel als camera gezien moeten worden, zodat er manueel opgenomen kan worden. Wat er wel op de site van Miglia staat, is dat het doosje niet compatibel is met G5’s en Mac Pro’s. Dit vind ik alleen raar, want ik heb het wel eens prima werkend gezien op een G5…

Bijdrager
    verhoevenw

Bedankt voor de tip dat die video converter op de iMac G5 niet werkt maar op mijn MacBook werkt die Director’s Cut ook niet…

Bijdrager
    Wolf

Ik heb niks dan ellende gehad met die Miglia. Als je ‘m nog kan terugbrengen, doen! Ik was ook op de reviews afgegaan maar die vertellen duidelijk niet het hele verhaal… Beter dan reviews zijn gebruikerservaringen, daar leer je echt wat van.

Bijdrager
    verhoevenw

@ Wolf hartelijk bedankt voor jouw medeleven en het is een hart onder de riem te vernemen dat dat ding ook bij anderen het laat afweten – ondertussen heb ik het ook met een Mac Mini geprobeerd en er is ook geen beeld uit te krijgen. Terugbrengen zal iets moeilijker gaan want het is tweedehands op de Engelse ebay aangekocht… kortom mijn geld (€ 160) is op straat…
    Ik ben weer een ervaring rijker en vanaf nu vertrouw ik mij nimmer meer op reviews…

Dat ding wou ik gebruiken om via iMovie mijn HI8-collectie op harde schijf (+ eventueel op DVD) te archiveren. Ik denk dat ik mij nu maar een DVD-recorder met harde schijf zal aanschaven. Volgens de ervaringen die ik hier op het forum las, misschien wel een beter alternatief…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.