20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    ener

Mighty Mouse uit elkaar halen

Hoe haal ik die muis van een imac uit elkaar, het is er 1 met snoer.
    Scrol wieletje doet het slecht. Over een spijkerbroek heen halen werkt ook niet goed meer.

Bijdrager
    Josebo.

Het lijkt me geen slim plan om de muis uit elkaar te halen. Misschien met een saté-prikker beetje proberen erin te komen en het vuil eruit te krijgen.

Bijdrager
    Pieterr

Dit is wat Apple zegt over het schoonmaken van je muis: How to clean your Mighty Mouse (met filmpje)

Bijdrager
    Sanne

Eventueel is hier nog een How to open your MightMouse

Moderator
    Poezenbeest

Gewoon… met het balletje hard over een vel papier rollen…

Bijdrager
    sven-

Zoekfunctie gebruiken en…. een heleboel topics zul je hierover vinden.

Bijdrager
    Eelke
    ”josebo9″

Het lijkt me geen slim plan om de muis uit elkaar te halen. Misschien met een saté-prikker beetje proberen erin te komen en het vuil eruit te krijgen.

waarom niet?

Beetje voorzichtig doen en het is geen probleem.:lol:

Met een sateprikker zal je niet lukken. De ‘sensoren’ waar het balletje langs rolt zijn naar alle waarschijnlijkheid vies en daar kom je niet bij met je prikkertje.

en ja, ik heb mijn muis meerdere keren uitelkaar gehaald.:P

Bijdrager
    ener
    ”sanne’s

Eventueel is hier nog een How to open your MightMouse

Bedankt, wel dikke ellende het in en uit elkaar halen, maar het was duidelijk wel nodig.

Bijdrager
    macpro
    ”Zerk”

Gewoon… met het balletje hard over een vel papier rollen…

Kleine aanvulling: een vochtig vel papier.
    Werkt prima.

Bijdrager
    sven-

Vochtig door gebruik van een alcoholsoort (aceton, ethanol etc.)

Bijdrager
    Yachtbrochure
    ”sven-“

Geen whiskey? :-(

Bijdrager
    nicksuy1
    ”Yachtbrochure”
    ”sven-“

Geen whiskey? :-(

zonde van de whiskey :wink:

Bijdrager
    ener

Als jullie me niet willen geloven wil ik wel even een foto plaatsen van de smerigheid binnen in de muis bij het wieltje.

Bijdrager
    sven-

Plaats zo’n foto gerust, maar volgens mij zegt niemand hier jou niet te geloven hoor…

Bijdrager
    ener

Niet letterlijk nee, wel een hoop onzin adviezen, met aceton zou ik overigens helemaal niet aan de gang gaan, lost vrij veel soorten plastic op namelijk.
    Als ik vraag hoe ik hem open maak vraag ik niet hoe ik de buitenkant moet schoonmaken.

Bijdrager
    fuen

Niet, heb ik altijd begrepen. Dan moet je ‘m met een hoop gelijm weer in elkaar zetten.

Bijdrager
    iDarwin

klote mm

Bijdrager
    sven-
    ”ener”

Niet letterlijk nee, wel een hoop onzin adviezen, met aceton zou ik overigens helemaal niet aan de gang gaan, lost vrij veel soorten plastic op namelijk.
    Als ik vraag hoe ik hem open maak vraag ik niet hoe ik de buitenkant moet schoonmaken.

Ik heb niet echt gekeken naar andermans adviezen maar mijn opmerking over het rollen over een vochtig (door ethanol bijv.) stuk papier was in ieder geval serieus bedoeld. Hoe je erbij komt dat het plastic dan oplost weet ik niet.

Bijdrager
    ener
    ”sven-“

Je noemt hier ook aceton, en dat lost veel soorten plastic op. Bij mn begin post gaf ik aan dat over een spijkerbroek heen rollen niet meer werkte.

Op de miniscule asjes van de 4 magneet wieltjes zat ook viezigheid waardoor ze niet meer goed konden rollen.

Bijdrager
    jangg

Thx! Voor de tips hier. Mijn machtige muis met draad was weigerde al meer dan een jaar naar beneden te scrollen en ik had geen zin om ‘m uit elkaar te halen. Ja, inderdaad, te lui, goed geraden.
    Maar even flink hard met het balletje over een vel papier heen en weer halen en warempel, hij doet het weer!
    En ja, zo lui dat ik ook niet eerder de moeite had genomen dit eerder te vinden op het net……..

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.