21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Sunneh

Mighty Mouse scroller schoonmaken

Hey allemaal,

Ik ben al langer een mightmouse gebruiker.. heb er één al eerder weg kunnen gooien omdat de scoller het niet meer deed en de garantie al was verlopen.. toch heb ik een nieuwe gekocht omdat ik het wel een erg fijne muis vond.

Met deze warme dagen wilt de hand weleens wat zweten, en heb het idee dat hierdoor me naar beneden scroll functie het niet meer doet. Je hoort hem ook al niet meer ratelen als je scrolt.

Heeft iemand een handige methode om me muis schoon te maken zodat hij het weer goed doet?

Alvast bedankt..

En voor de lolbroeken hier (ja die hebben we :P), een muis is niet alleen om naar te kijken maar ook om te gebruiken;)

Bijdrager
    sandman4sure

bij mij werkt het altijd om met een natte vinger het balletje goed rond te rollen (diep indrukken) zodat de troep er een beetje uitgaat en daarna over je spijkerbroek flink hard te laten rollen.

Bijdrager
    Sunneh

Oke.. kleine truuc wat niet eerste keer werkte maar nu wel..

Via officiele apple pagina gevonden

Werkt weer prima! XD

Bijdrager
    KarelWillem

Er zijn vele pagina’s te vinden over het schoonmaken van de Mighty Mouse.

Apple heeft er zelfs een filmpje voor:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302417
    (Sunneh was iets eerder)

Deze is ook mooi:
    http://www.brendanfenn.com/cleanmouse.html

Bijdrager
    Petje

Zonde dat je de muis hebt weggegooid.
    Ik zou zeggen gebruik de zoekfunctie en je vindt een heleboel info over het schoonmaken van de muis.

Bijdrager
    de mossel

Als je brildrager bent, of iemand in de buurt er 1 heeft.
    Misschien heb je dan ook een brillenspray?
    Effe inspuiten goed door scrollen en hij werkt weer als vanouds.
    Doe dat 1x in de 2 weken en nergens last meer van.
    Succes.

Bijdrager
    Fonzie

Ik heb al van alles geprobeerd om de mijne schoon te krijgen, maar niets lijkt te helpen. Opzij scrollen werkt nog wel (incl. het scrol geluidje uit de muis) mijn naar boven en naar beneden scrollen doet helemaal niets meer, zelfs het geluidje niet. Iemand nog een goed idee?

Bijdrager
    OGT

je kan ook altijd proberen je mighty mouse even open te leggen? hier een linkje, met foto’s:

http://web.mac.com/karelgil/iWeb/MacWebSite/MightyMouse.html

Bijdrager
    SeaTrue

bij mij werkte het scrollen in twee richting al lange tijd niet meer, vanalles geprobeerd, en uiteindelijk was het gelukt toen ik met een nat doekje (zoiets dat je gebruikt om je achterste te reinigen) even uit te wringen dat het niet ‘nat’ is maar enkel ‘vochtig’ en dan over het balletje wrijven, dit werkt perfect.

Bijdrager
    bjfanjip

Het enige wat echt heel goed werkt (hier tenminste) is een het balletje vochtig maken met wasbenzine (op een doekje natuurlijk). Het balletje wordt dat ook lekker ruw en scrollt weer als nieuw:)

Bijdrager
    Fonzie
    ”bart_h”

je kan ook altijd proberen je mighty mouse even open te leggen? hier een linkje, met foto’s:

http://web.mac.com/karelgil/iWeb/MacWebSite/MightyMouse.html

De operatie duurde iets langer dan “even” maar inmiddels kan ik weer scrollen als vanouds!

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Ik raad iedereen aan dit vooral NIET te doen. Bewaar je geduld en ga even langs een Apple-store.
    De kans is groot dat hij de muis na openmaken half of helemaal niet meer doet. De muis gaat namelijk niet heel makkelijk uit elkaar.

Dat heb ik dus meegemaakt met zowel het toetsenbord als muis. Toetsenbord en muis kon ik gewoon wegflikkeren. Ben wel een zeer a-technisch type en ongeduldig.

Ook hier geldt: voorkomen is beter dan genezen!
    Probeer elke week (wel of geen problemen) de muis op zn kop te houden en het balletje op je broek scrollen.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Wat vaak ook werkt, het balletje licht vochtig maken met water, en dan droog rollen op een stuk papier

@ Leopard: Met het rollen over je broek kun je ook vuil in je scrolballetje krijgen. (ps: je weet dat olifantengeheugens juist erg goed zijn?:) )

Bijdrager
    Rupert Nicolson

Goede ervaringen met alcohol (om het scroll balletje schoon te maken dus).

Bijdrager
    RiFF

Erg zonde dat je je muis hebt weggegooid. Het scrollballetje van mijn draadloze Mighty Mouse weigerde ook na een tijdje, en ik dacht: niet mijn probleem, maar Apple’s probleem. Ik ga geen muis van 70 euro kopen om daarna met alcohol, plakband of wat dan ook te gaan klooien.

Dat even uitgelegd aan Apple Centre, zij bestelden een nieuwe muis en zodra die binnen was kon ik hem omruilen, kosteloos uiteraard. Deze nieuwe werkt tot nu toe perfect….

Bijdrager
    Brac

Probeer elke week (wel of geen problemen) de muis op zn kop te houden en het balletje op je broek scrollen.

Goeie tip! De mijne scrollde al een tijdje niet meer naar boven maar na hem even over mijn broek te hebben gerold (met het scrollwieltje) doet hij het weer als vanouds! Bedankt!

Bijdrager
    hifi

Er bestaan veel truukjes voor ook je muis omgekeerd houden op je muismatje:)

Bijdrager
    wmstudio
    ”Rupert

Goede ervaringen met alcohol (om het scroll balletje schoon te maken dus).

Haha…. ik heb ook goede ervaringen met alcohol:P

Bijdrager
    iMac-Girl

Ik heb ook een mighty mouse en heb inderdaad ook hetzelfde probleem.. Omhoog en opzij scrolled hij wel, maar naar beneden doet hij het niet meer.. :roll: Beetje vreemd..

Dan ga ik toch proberen hem schoon te maken.. Hoop dat ie het dan weer doet. :)

Inactief
    Anoniem
    ”nillio”

Wat vaak ook werkt, het balletje licht vochtig maken met water, en dan droog rollen op een stuk papier

@ Leopard: Met het rollen over je broek kun je ook vuil in je scrolballetje krijgen. (ps: je weet dat olifantengeheugens juist erg goed zijn?:) )

Mijn scrollwheel moest ik de laatste tijd vrijwel elke dag schoonmaken door ermee over mijn broek te scrollen, dit hielp dus niet echt.. Nu heb ik gewoon mijn muis over een stuk papier gescrolld en er kwam een flinke pluk stof naar buiten! Nu loopt hij weer als een tierelier:D

Een aanrader dus (gewoon scrollen over een stuk papier)..

Bijdrager
    poelie

Hier mijn theorie over de muis, het balletje en het schoonmaken:
    – het balletje neemt lichaamsvet mee in de behuizing.
    – omdat de onderdelen van binnen klein zijn, hoopt het vet zich op en de muis stopt met scrollen.
    – de reden dat er dus vaker niet meer naar boven of onder gescrolled kan worden is dus omdat die het meeste worden gebruikt.
    – de simpelste oplossing is dus om een vluchtige vloeistof te nemen, deze op een stuk stof te gieten en dan de bal over de stof rollen.
    – waarom een vluchtige vloeistofstof als alcohol, wasbenzine of ammonia? Omdat deze snel verdampen en geen vocht achterlaten in je muis.
    – neem wel een vloeistof die vet oplost.

Plakje cake, zeg ik dan!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.