30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:

Bijdrager
    DJRK

Mighty Mouse scroll-bubbeltje werkt niet….

Hey mensen,

zijn er hier nog meer die het volgende probleem herkennen:

Ik heb een Mighty Mouse (draadversie) en heb tot nu aan geen problemen gehad (ook niet de veel gehoorde klacht dat ze traag zou zijn).
    Maar nu gebeurd het volgende: tijdens een scrollactie lijkt het net of het bubbeltje vast komt te zitten en ik kan niet meer naar onder scrollen. Naar boven lukt zonder problemen. Dit is de 2de keer dat mij dit overkomt binnen een tijdsbestek van 2 weken.

De vorige keer was een paar keer licht tegen het scrollbubbeltje tikken genoeg, maar deze keer heeft het geen nut (kennelijk).

Zijn er nog meer mensen die het probleem hebben/kennen?? En wat was jullie oplossing??? (of moet ik eens contact gaan opnemen met apple??)

Gegroet,
    DJR

Bijdrager
    PietjePuk

Keihard mee over je jeansbroek wrijven in verschillende richtingen.

Bijdrager
    Maced.2

of even het scrol balletje [beetje] nat maken en dan zal die zeker weer werken.

bij mij altijd wel…:D

Bijdrager
    RiFF

Veel voorkomend probleem met die muis. PP’s oplossing werkt inderdaad vaak, wat ook helpt is flink en hard wat lucht erin blazen (bijv. met een spuitbus).

Bijdrager
    Maced.2
    ”RiFF”

Veel voorkomend probleem met die muis. PP’s oplossing werkt inderdaad vaak, wat ook helpt is flink en hard wat lucht erin blazen (bijv. met een spuitbus).

kijk das ook een mooie tip…deze kon ik nog niet :wink:

Bijdrager
    peettomaat

heb ik ook weleens ,gewoon met natte vinger over het balletje en bij mij doet hij het dan weer.
    :P

Bijdrager
    DJRK

@allen hier boven:

Bedankt voor de tips. Met wrijf actie, beetje vocht en wat blazen is het gelukt. (al voelt het scrollen toch ineens zwaarder aan :? )

Bedankt,
    DJR

Bijdrager
    Cornworld

Komt door vet afkomstig van je handen. Bij mij werkte blazen en water voor een deel. Echt goed ging het met glassex, ontvet en plakt niet. Voordeel is dat het de sensoren ook ontvet waardoor het weer helemaal schoon wordt. Opspuiten en droogwrijven met de pluisvrije doek. Of het gezond is weet ik niet, die van mij houd het al meer dan een jaar vol zonder problemen.

greetz

Bijdrager
    Turbanus

Heb je toevallig last van overmatige zweethanden?:?

Bijdrager
    Seijdric

Ik wrijf het scroll balletje tegen het bijgeleverde iPod hoesje. Werkt prima. Verder is het een prima muis, alleen echt belachelijk dat je het balletje niet los kan halen om schoon te maken.

Bijdrager
    Cornworld

Had bijna serieus een reactie willen geven.

Bijdrager
    Cornworld

was voor onze grapjas

Heb je toevallig last van overmatige zweethanden?

Bijdrager
    Turbanus

Glassex alleen ontvet juist niet! Ook al ben ik een grapjas ja, maar nu kom je op mijn terrein. Doe een heel klein beetje spiritus door de Glassex en dan werkt het wel!:wink:

Bijdrager
    Cornworld

Kijk, dat is constructief. We hebben het niet meer over de humor.

greetz

Bijdrager
    Turbanus

Alhoewel ik een tijdje geleden een topicstarter over dit onderwerp zag bekennen dat zijn kinderen klaarblijkelijk met “lollie-handen” aan de muis hadden gezeten…..:wink:

Bijdrager
    Cornworld

:) Heb zelf een hond met een focus op sinas en muizen.

Bijdrager
    K83N

ehm ik kan niet echt meer dashboard openen met m’n muis.. iemand daar nog goeie tips voor?

Bijdrager
    DJRK

@turbanus

Helaas ga ik nu niet bekennen dat ik met lollie-handen aan de muis heb gezeten. Echter zweet handen zou kunnen: ik kwam idd net van de sportschool vandaan……

@k83n

Kijk eens je instellingen van je muis na via je systeemvoorkeuren. Als die goed staan, dan mag iemand anders met een oplossing komen.

Bijdrager
    michelvdb

http://web.mac.com/karelgil/iWeb/MacWebSite/MightyMouse.html

Deze stap kan je negeren. Die is niet nodig.

”karelgil

We beginnen met het verwijderen van de binnenring

Bijdrager
    Dicespark

shit, bij mij werkt de spijkerbroek tip niet,

toch maar eens met glassex gaan klooien van t weekend…

ik stond op t punt naar de macshop te gaan om te klagen over mn muisje

Bijdrager
    DJRK

Als het probleem zich maar een paar keer voor doet heb ik er geen probleem mee (mits het ook weer weg gaat). Maar als het te vaak gaat voor komen: ga ik er wel mee terug. Vind het nl heel erg jammer dat zoiets aan de hand is met z’n dure muis. :cry:

Bijdrager
    Turbanus

Probeer eerst eens een druppel cola. Even inrollen en daarna een druppel Glassex.

Bijdrager
    Blaugrana

pfff wat een kutmuis, ik geraak maar niet van dat probleem af :@

Bijdrager
    Xcode

Ja, ik herken het probleem en ik heb ’t ook zo opgelost met wat Glassex. Probleem opgelost. Let er wel op dat je het balletje niet moet nat maken en vervolgens ermee over je spijkerbroek moet wrijven.

Bijdrager
    Petje

De oplossing is eigenlijk heel simpel. Alles ligt in het feit WAARDOOR de muis vies is geworden.
    Heb je snel vette handen en chips gegeten of papat tijdens het gebruik van moet je de muisbal “Ontvetten”. Het veiligste mideel is een druppel afwasmiddel en een beetje water gemengt op een theedoek. Hierover rol je rustig de muis(op de kop) in alle richtingen. daarna over een droog gedeelte van de theedoek.
    Is het erg stoffig in je kamer en is dat het euvel, dan kan je het beste blazen proberen.
    Heb je kleffe pikhanden van zoetigheid of snoep dan werkt Heet water op een theedoek waarop je de muis op de kop in alle richtingen beweegt.
    Let wel ik geef duidelijk aan op de kop, zodat er geen vloeistof in de muis kan lopen bij gebruik van iets teveel water (vocht).Ook stof of kruimels vallen dan beter uit de muis.

Ik heb zo op meerdere macs al het muisprobleem verholpen.

Bijdrager
    jeroentje

daar al die schoonmaak actie al een muis gesloopt… :?

netjes een nieuwe gehad van de apple winkel.. maar deze begint nu ook te haperen.. :x

Bijdrager
    RiFF

Wat me blijft irriteren is dat Apple met een muis komt waar je afwasmiddel in moet gooien. Eigenlijk kan dat niet, zoiets heb ik bijvoorbeeld nog nooit bij Logitech gehad. Ik heb zelf ook een MM, en ben inmiddels alweer gewend om, wanneer ik naar beneden wil scrollen, rechts de scrollbar te gebruiken…

Bijdrager
    Nisei

Alweer een topic over de MM.
    Hebben jullie dan niks geleerd van het muisverleden? Vraagt dan niemand zich af waarom er geen bal meer onderin een muis zit?
    Juist, omdat die mechanische constructie stof en vuil verzamelt waardoor de boel niet meer lekker loopt. Waarom kopen jullie dan een optische muis waarbij de bal (en dus het probleem) naar de bovenkant is verplaatst?

Bijdrager
    vogel

Ooit een nieuwe Mac desktop gekocht? Dan begrijp waarom er zoveel forumleden een MM hebben.
    :)

Bijdrager
    jeroentje

weet iemand hoe je een MM open maakt??

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.