25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Metgemac

Mighty mouse (optisch) scrollt niet meer naar boven

Van de een op de andere dag scrollt mijn muis niet meer naar boven. Naar beneden is geen probleem. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bijdrager
    Eelke

Zoek eens naar mighty mouse problemen op OMT community.. Je komt genoeg tegen.

edit: deze bijvoorbeeld: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=140144&highlight=mighty+mouse+scrollen

Daar wordt al gezegd dat dit onderwerp zo’n 25x per week voorkomt. :?

Bijdrager
    sedikit

Wat toevalllg! Ik had gisteren hetzelfde probleem(bij mij haperde het naar beneden scrollen).De oplossing is deze, en het hielp!.Let wel: pas na de muis, omgekeerd, stevig op een nat doekje heen en weer rollen):
    http://support.apple.com/kb/HT1537?viewlocale=en_US

Bijdrager
    Eelke

Im het ergste geval haal je ‘m uitelkaar.

Bijdrager
    sanius

De scrollball over een vel papier heen rollen.

Bijdrager
    Metgemac

Dank allemaal voor de tips en verwijzingen. Maar het gaat hier om een optische muis, dus zonder het bekende probleem met het balletje…..

Bijdrager
    Eelke
    ”Metgemac”

Dank allemaal voor de tips en verwijzingen. Maar het gaat hier om een optische muis, dus zonder het bekende probleem met het balletje…..

Huh?
    Wij hebben het over het scrollballetje. Niet over een bal aan de onderkant hoor.

Ik ken geen mighty mouse die niet optisch is…

Bijdrager
    Ledda

zet eens wat perslucht er op, da heeft geholpen bij mij:)

Bijdrager
    Eelke
    ”Ledda”

zet eens wat perslucht er op, da heeft geholpen bij mij:)

electronica en perslucht gaan volgens mij niet zo goed samen.
    Papiertje of vochtig washandje werken super.

Bijdrager
    Metgemac

OK. Verkeerd begrepen. Heb het gelijk geprobeerd. Probleem lijkt opgelost. Dank.

Bijdrager
    Eelke
    ”Metgemac”

OK. Verkeerd begrepen. Heb het gelijk geprobeerd. Probleem lijkt opgelost. Dank.

Het komt bij mij regelmatig voor. Ik moet ongeveer elke maand het balletje even schoonvegen.
    Soms wat vaker, soms wat minder vaak.

Bijdrager
    sedikit
    ”Eelke”
    ”Metgemac”

Huh?
    Wij hebben het over het scrollballetje. Niet over een bal aan de onderkant hoor.

Neem maar gerust aan dat je probleem is ontstaan door het balletje.Dat stuurt alles aan.En als dat (zelfs onzichtbaar) smerig is, dan doet je lichtje onder je Mighty Mouse het wel, maar niet de besturing.
    Dus: gewoon schoonmaken!

Bijdrager
    Yaris

Gewoon die Unmighty Mouse aan de kat geven en een Logitech muis kopen.

Bijdrager
    sanius

Ben ik het niet mee eens.. Werk nu al anderhalf jaar met de BB mighty mouse en heb hem 1 keer laten vervangen omdat de ‘aanknop’ kapot was…

Scrollprobleem heb ik zelden en als ik er last van heb, even over papier laten rollen en hij werkt weer prima!

Bijdrager
    Afroman
    ”Eelke”
    ”Metgemac”

Huh?

Bluetooth Mighty Mouse is optisch, bedraad heeft een laser als het goed is.

Bijdrager
    sanius

Precies andersom dus..

Bijdrager
    Eelke
    ”Afroman”
    ”Eelke”
    ”Metgemac”

Huh?

Weer wat geleerd.

Bijdrager
    Josh_b

-verwijderd-

Bijdrager
    jabesse
    ”Afroman”

Laser is (een vorm van) optisch, eigenlijk…;-)

Bijdrager
    Josh_b

Het is wel wat preciezer:P

Bijdrager
    iAlwin

Haal hem niet open! Je krijgt hem nooit mee in elkaar!!!!! Zelf eens ervaren :P

Bijdrager
    Cea
    ”iAlwin”

Haal hem niet open! Je krijgt hem nooit mee in elkaar!!!!! Zelf eens ervaren :P

Een paar dagen geleden dit avontuur ook eens geprobeerd en bij mij toch gelukt. Is heel simpel uitéén te halen.
    Had op google een handleiding met foto’s gevonden en was in een kwartiertje terug levend en wel.

Bijdrager
    iMikeb

Ik heb deze tutorial gebruikt, enige vervelende is de ring maar die is met een scherp mesje ( stanley ) of scalpel lost te halen en moet achteraf weer vastgelijmd worden. Ik heb het nu 2 keer gedaan en daarna werkt het weer perfect, beter dan weer 50 euro uitgeven aan een nieuwe muis :D .

http://www.mightymouserepair.com/

Bijdrager
    Maccrackie

Gewoon je vinger nat maken met zuiver water en scrollen met het balletje. Zo kon ik het probleem oplossen.

Bijdrager
    acb

Bij mij doet een wattenstaafje met wat alcohol al jaren de truc!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.