5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Rhody

Midikeyboard probleem

Hallo,

Ik heb mijn midikeyboard (midiplus 61 origin) op mijn pas gekochte Macbook Pro aangesloten en nu geeft ie geen signaal meer in Logic (9.1.6)
    Ook in Garageband gebeurt er niets als ik op mijn keyboard speel. Het keyboard wordt echter wel gespot als ik in het audio/midi-configuratie programma bij de Hulpprogramma’s.

Wanneer ik het keyboard bijvoorbeeld op mijn Mac Mini aansluit, is er geen enkel probleem.

Wat nu?

Bijdrager
    Karim Bizid

Hoi Rhody,

Er gaat blijkbaar iets mis op je MacBook Pro.

Als je hem in audio/midi configuratie selecteert en vervolgens de test functie aanzet..
    ..hoor je dan geluiden?

Check ook even of alle MIDI kanalen en poorten hetzelfde staan als op je Mac Mini.
    Dit doe je door dubbel te klikken op het MIDI apparaat in audio/midi config.

Karim

Bijdrager
    Rhody

Ik heb ontdekt dat een gevoed keyboard wel werkt. Kan het zijn dat de usb-poorten net minder stroom geven dan die van mijn vorige macbook pro?

Bijdrager
    Karim Bizid

Tja… USB power is met elke Mac een gedoe als je het mij vraagt…

Iedere studio heeft ook standaard een berg USB hubjes liggen om zeker te weten dat het goed gaat.

Hij zit wel gewoon direct op je MBP aangesloten?
    En niet via een keyboard oid?

Je zou voor de zekerheid ook nog even het kabeltje kunnen vervangen, maar als hetzelfde
    kabeltje wel op je Mac Mini werkt zou dit het natuurlijk niet moeten zijn…

Bijdrager
    Rhody

Adaptertje eraan gehangen. Nog steeds niets. Drama dit…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.