13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    funkyfingers

MIDI via FW410 in PB 1,67 geeft problemen

Heeft iemand een soortgelijke ervaring, of weet me op een bestaand draadje te wijzen?

Hoewel ik alle buffersizes in alle combinaties heb geprobeerd, wanneer ik via midi een software instrument bespeel, houdt mn powerbook soms flink wat noten in om ze vervolgens tegelijk over me uit te storten. Niet fijn bij live spelen.

En het rare is, dezelfde set up werkt wel op mn desktop G4 (met mindere specs by the way)

Naast alle buffersizes proberen, heb ik ook alle drivers opnieuw geĆÆnstalleerd etc etc.
    Speel ik hetzelfde software instr via een usb keyboardje (niet wenselijk)… niks aan de hand.

Voor het overzicht:
    masterkeyboard – M-audio FW410 – powerbook 1,67 (1,5 G geheugen) – Logic Pro 7.1 – Synthogy Ivory

Dank!

Bijdrager
    kristoftrivier

ik heb zelf een M-audio 1010 de midi die op deze kaart geintegreerd is kan ik niet gebruiken in logic. Mijn mac crasht hierop. De enige oplossing was een midi-interface via usb.

Bijdrager
    vogel

Ik heb de midi via mijn FW410 weleens geprobeerd, maar dat liep voor geen meter. Gelukkig had ik nog een ouwe Emagic MT4 interface liggen.
    Voor de FW410 is nog niet zo lang geleden een driver update uitgekomen, die de firmware van dit bakkie update.

Bijdrager
    mcician
    ”vogel”

Ik ben geen alcoholist, ik ben een Bourgondiƫr.

effe off topic …

m2 vogel :wink:

Bijdrager
    vogel

En over jouw sig: “There’s two kinds of music. Good music and bad music.”

Bijdrager
    funkyfingers

Da’s toch allemaal best schandalig voor het bedrijf dat zegt van oudsher heer en meester te zijn in MIDI-land.

Nou hoor ik ook verhalen over MIDI-behandeling door de Powerbooks… en DAT zou dan weer schandalig zijn voor het bedrijf dat heer en meester is op het gebied van pro applicaties. Zeker nadat ik mn Digidesign Mbox heb moeten inruilen omdat de Powerbook geen fantoom kon leveren via USB.

Zo blijf je lekker bezig …

Voor mensen die er ook nog wat van willen opsteken: ook ik heb een eenvoudige USB MIDI interface gekocht (37nogwat incl BTW) en alles werkt als de gesmeerde bliksem.

Bijdrager
    vogel

Fantoom via USB? Fantoom trekt stroom en USB doet dat ook al, dus dat verbaast me niks dat dat niet werkt. Fantoom laat ik via m’n FW410 lopen, met de voeding in het stopcontact.

Bijdrager
    tumbadora
    ”vogel”

Fantoom laat ik via m’n FW410 lopen, met de voeding in het stopcontact.

Ik gebruik ook een FW410, maar dan zonder de voeding… (Phantom aan op 2 mic’s)

werkt vlekkeloos , alleen de midi is nog steeds bagger (eMac 1Ghz 1Gb OSX 10.3.9)

daar gebruik ik een M-audio Uno voor, welke ik trouwens gratis door mijn muziekwinkel ter beschikking kreeg, omdat die midi van de FW410 maar niet goed bleef werken…

Bijdrager
    funkyfingers
    ”vogel”

Fantoom via USB? Fantoom trekt stroom en USB doet dat ook al, dus dat verbaast me niks dat dat niet werkt. Fantoom laat ik via m’n FW410 lopen, met de voeding in het stopcontact.

ja… het kan, alleen NET niet op mijn type PB…

Bijdrager
    vogel

Gebruik dan je FW410 voor fantoom. :wink:

Bijdrager
    mailmen

terug on topic
    is die m-audio-uno dan niks voor je?
    lekker handzaam, hoef je meteen je FW410 niet meer mee te nemen
    wel lullig natuurlijk dat je er weer iets extra’s voor moet kopen…

Bijdrager
    vogel
    ”funkyfingers”

Voor mensen die er ook nog wat van willen opsteken: ook ik heb een eenvoudige USB MIDI interface gekocht (37nogwat incl BTW) en alles werkt als de gesmeerde bliksem.

@mailman, funkyfingers is je al voor. Gewoon de FW410 in de FW poort en de midi interface in de USB poort.

Bijdrager
    mailmen

ah, daar had ik overheen gelezen:)
    Bij normale mensen staat daar het onderschrift….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.