18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Tware

Midi USB keyboard aansluiten

Ik heb een USB midi keyboard (Miditech midicontrol2), maar als ik deze inplug in mijn mac detecteert ie m niet automatisch. Kan iemand mij vertellen hoe ik deze kan aansluiten (nee zijn geen aparte drivers voor dit keyboard)

Bijdrager
    KarelWillem

Hulpprogramma’s
    Audio/Midi configuratie
    > tab MIDI-apparaten (en dan zo nodig ‘Voeg toe’)

Bijdrager
    Tware

Ja ik ga naar dat Midi configuratie ding. En ? enige wat ik zie staan is IAC en Network. Als ik op “voeg toe” druk verschijnt er een icoontje bij, maar hoe met ik dat dan instellen? heb vanalles geprobeerd en hij detecteerd gewoon niets

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zou het toch moeten doen.

Zo niet, dan pech?

Er wordt met het toetsenbord wel driver-software meegeleverd.
    Dus dat geeft te denken. Niet voor OSX blijkbaar?

Tip: Kijk eens bij M-Audio. Het is nml. zo’n beetje hetzelfde keyboard als deze Oxygen-8.

Mwah… daar heb je ook niet zoveel aan.

Citaat:
    This device is class compliant and does not require driver support for OS X.

Bijdrager
    AppelJuice

even zoeken met google op ” Miditech midicontrol 2 osx” geeft de volgende pagina:

http://www.miditech.de/links.htm

Wel even onderaan de pagina kijken, en b.t.w. op een intel Mac werkt tie zowiso niet.

Het zoeken had je zelf ook kunnen doen!!!

Bijdrager
    MACniffecent

scan midi bus?

Bijdrager
    Tware
    ”AppelJuice”

even zoeken met google op ” Miditech midicontrol 2 osx” geeft de volgende pagina:

http://www.miditech.de/links.htm

Wel even onderaan de pagina kijken, en b.t.w. op een intel Mac werkt tie zowiso niet.

Het zoeken had je zelf ook kunnen doen!!!

had ik al gedaan; had ook al gezien dat ie niet op Intel Mac werkt .Vandaar dus dit topic…

Bijdrager
    AppelJuice

Maar je zegt dat er geen apparte drivers zijn voor dit produkt, maar die zijn er dus wel!

Heb je die al geinstalleerd?

Bijdrager
    Tware

die zijn niet voor intel mac… als ik t installeer gebeurd er ook niets

Bijdrager
    AppelJuice

Blijkbaar heb je dus een intel mac!! (misschien wat duidelijker in je eerste post zijn)

En daarop werkt tie dus helemaal niet!!

Bijdrager
    Tware

ja Intel mac. Weet iemadn of er een soort van Universele drivers hiervoor zijn oid? anders kan ik t alleen maar via Bootcamp gebruiken

Bijdrager
    KarelWillem

Keyboardje verkopen en een wèl-compatible modelletje aanschaffen.

Tip:
    http://www.musicstore.de (véél goedkoper dan in Nederland en veelal gratis verzending).

Bijdrager
    MACniffecent

op zich wel handig als je ff de specificaties doorneemt:lol: :lol:

Bijdrager
    Tware

Er zal toch wel een manier zijn om m aan te sluiten? een soort generieke driver of tussenprogramma ?

Bijdrager
    AppelJuice

Volgens mij probeer je nu het zelfde als een deur van een golf in polo te krijgen.

Wat is er niet duidelijk aan het bericht van de fabrikant ” > not supporting Intel-Mac < “

Bijdrager
    KarelWillem
    ”AppelJuice”

Volgens mij probeer je nu het zelfde als een deur van een golf in polo te krijgen.

Het is meer proberen een deur van een Polo in een Golf te krijgen eigenlijk… :wink:

Bijdrager
    Tware

Ja hehe. Dat wist ik niet toen ik het ding kocht, op de doos stond groot MAC supported. Nu vraag ik dus of iemand iets als universele drivers weet.

Bijdrager
    AppelJuice

Terug brengen/ruilen dan maar he!

en nogmaals nee er zijn geen universele drivers, anders leverde de leverancier deze wel!

Overigens zit er een normale midi-out op? Dan zou je hem met een midi-usb adapter misschien nog kunnen aansluiten. bijvoorbeeld een M-Audio Uno

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.