6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Midi-speler gezocht voor OS 10.11

Ik zoek een midispeler voor OSX 10.11, beetje zoals Quicktime 7.

De app moet een .mid bestand naar de CoreMidi poort sturen, meer niet.

Quicktime 7 werkt helaas niet meer onder 10.11.

Had wel een app gevonden die alleen op 1 kanaal werkt, maar ik wil meerkanaals bestanden kunnen uitsturen. Helemaal mooi zou support van soundfonts zijn, zodat je de afspeelinstrumenten kunt kiezen.

Wie weet er iets hiervoor?

Ik zoek nadrukkelijk géén optie om geluid op de Mac te genereren, dus geen Midi-GM emulatie, daarvoor werkt VLC al prima.

Bijdrager
    Jorik

Quicktime 7 schijnt nog wel te kunnen werken op 10.11 hoor:

Run QuickTime Player 7 in Mac OS X Sierra, El Capitan, Yosemite, Mavericks

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zoek een midispeler voor OSX 10.11… … Helemaal mooi zou support van soundfonts zijn, zodat je de afspeelinstrumenten kunt kiezen.

Dat heet Garageband toch?

Bijdrager
    computer space

Quicktime 7 doet hier helemaal niks.

En Garageband is geen optie om even een .mid file te beluisteren. Dan moet je nieuw document maken, midi importeren, dan kun je afspelen, maar zit je ook met een .garageband bestand wat je weer moet opruimen, al met al zo een minuut verder.

Bijdrager
    Jorik

Wat bedoel je met doet helemaal niks? Ik heb net een oude iMac Early 2009 erbij gepakt met 10.11.6 erop, QuickTime7 geinstalleerd en ik kan gewoon een video’tje afspelen. Ik heb even geen .mid bij de hand, maar als QT7 vroeger deed wat je wilde, moet die dat nog steeds doen denk ik?

Bijdrager
    KarelWillem

Dan moet je nieuw document maken, midi importeren…

Nee. Gooi de MIDI-file gewoon op garageband. Zonder vragen wordt deze dan gestart.

En zolang je niets bewaard hoef je ook niets op te ruimen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.