26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    Bruce27

midi op mac; hoe signaal meten en verder?

Ik heb een dig. orgel waar midi in/out/true op zit (3 kl + Ped) en het heeft ooit gewerkt (op een pc die iemand demonstreerde)
    Nu heb ik een storing in een deel van het orgel en wil eigenijk wil alleen maar weten of de midi nog wel werkt want dat kan een alternatief zijn wanneer rep. te duur wordt.

Maar hoe zoek ik dat uit? Ik heb toevallig de midi-mate met 3 din-stekkers. Maar moet de in in de out of in de in? (en vv)
    En dan? is er speciaal progr. of gaat het dan auto. via garageband of zo?
    Moet er nog een midi-prog gedownload? welke?
    Ik ben werkelijk geheel leek op dit gebied.

Bij “invoer” zie ik niets anders dan “interne micr.”

Graag wat advies, hoe meet (weet) ik of de midi signaal afgeeft?

bvd.!

macb. air medio 2013

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 6 maanden geleden door  Pete.Z. Reden: verplaatst, het subforum OMT is alleen bedoeld voor vragen en opmerkingen over de site e.d

Bijdrager
    KarelWillem

Volgens mij steek je de stekkers met dezelfde namen bij elkaar.

Je hoeft geen MIDI-app te downloaden.

Als je eerste Garageband opstart, en daarna je orgel aanzet, en de MIDI-kabel insteekt, meldt Garageband dat er een MIDI-apparaat is aangesloten.

Bijdrager
    Bruce27

dank. heb aangesloten maar zie helaas geen reactie. wel deze melding: Lay-out ‘Default Echo GB’ is onvindbaar.
    Ik meen me te herinneren dat die man veel instellingen deed mbt “kanalen” of zo iets maar kan niet meer vinden waar.
    Is het echt zo dat garageband automatisch gaat opnemen (als het goed is) als je een toets aanslaat? ik heb gekozen voor grand organ dat staat onder keyboard. Zo ja, dan is er geen midi signaal helaas…
    (ik heb ook in/out gewisseld voor de zekerheid)

Bijdrager
    KarelWillem

Is het echt zo dat garageband automatisch gaat opnemen (als het goed is) als je een toets aanslaat?