8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    wenkie

Midi-files importeren in keyboard

Als ik midifiles brandt(schrijven)op een floppydisk en deze disk importeer in een keyboard komt elk bestand 2 maal op het scherm, vb. 1nickelback
    2nickelback
    3kane
    4kane enz.
    , op 1 en 3 speelt hij en op 2 en 4 doet hij niks, heeft dit te maken met de manier van branden(schrijven) van de diskette?

wachtend op een antwoord
    groeten wenkie

Bijdrager
    KarelWillem

N.B. Een floppydisk ‘brand’ je niet… :wink:

Bijdrager
    wenkie

“schrijven” dan.:lol:

Bijdrager
    jeff

het wegschrijven naar diskette is het eenvoudig kopiĆ«ren van een bestandje. Dat kan maar op 1 manier. Dus ik vermoed dat het probleem is de manier waarop je keyboard de midifiles leest. Overigens zijn er in midi ook verschillende standaarden geĆ«volueerd, dus misschien zit het ‘m daarin?

Bijdrager
    joostovermars

aangenomen dat je je diskette op een mac “brandt” :D:
    dan staat er op die diskette ook de onzichtbare map met de resource forks waarin bestanden met dezelfde naam zitten. je keyboard leest die diskette natuurlijk als een DOS diskette en ziet dus 2 bestanden met dezelfde naam en met de extensie “.mid”. en leest ze zonder verder te kijken in.

Uiteraard zijn die resource forks geen midibestand en dat verklaart dat ze niks doen op je keyboard.

ik denk dat dit de oorzaak is…. (het fijne van dat resoiurce fork gedoe weet ik ook niet maar ik herken het van floppy’s waar ik op m’n mac dingen op zette en die ik vervolgens in een pc stopte). verder geen probleem lijkt me.

Bijdrager
    vogel

Heb je bij OS X nog steeds met die irritante resource forks te maken?

Bijdrager
    joostovermars

volgens mij wel als je op een diskette “brandt” (hij blijft leuk!)

Bijdrager
    wenkie

Voila, berichtje aangepast en iedereen tevreden, en heb weer bijgeleerd(dat is het voornaamste).

thanks wenkie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.