4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jäger

Mid Macbook Pro 2010 – Sata 3 kabel gezocht!

Hallo mensen,

Voor mijn macbook pro 2010 wil ik mijn harde schijf gaan vervangen naar een SSD schijf.
    Een vriend van me vertelde dat de SATA kabel II die momenteel erin zit, ervoor zorgt dat ik niet de maximale lees/schrijfsnelheid kan behalen.

Om het maximale performance te halen werd me aangeraden om een SATA 3 kabel te gaan kopen.
    Alleen het is makkelijker gezegd dan gedaan, want zelfs via internet kan ik maar lastig de kabel vinden!

Laatst had ik een online shop gevonden die dus een SATA kabel verkoopt voor mijn laptop, alleen kreeg ik de reactie dat hij/zij niet eens wist welke type dit was.

Wie van jullie kunnen mij hierbij helpen?

Thank you very much!

Bijdrager
    me.com

De snelheid wordt bepaald door de SATA aansluiting op het moederbord. De kabel zelf heeft er niks mee te maken. Er zijn 2 soorten kabels die in deze specifieke MacBook Pro kunnen, namelijk het type 821-0814 (origineel), en de verbeterde kabel die breder is, (maar geen verschil in snelheid) de 821-1480.

Bijdrager
    ikkezelluf

Het heeft inderdaad geen zin om een andere kabel te kopen. Gewoon een SSD aanschaffen en monteren, ondanks dat de maximale snelheden niet worden bereikt zul je toch een significant verschil merken in snelheid.

Heb het een tijd terug ook gedaan in een Macbook Pro late 2008. Tevens het max aan RAM (8 GB) erin gezet. Weer als nieuw!!

Bijdrager
    Hydræ

Volgens mij ondersteunt de MacBook Pro 2010 niet hoger dan SATA 2. Het beestje is bijna 7 jaar oud.. Gewoon SSD inbouwen en racen met die bak.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.