18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    kattatsu

Microsoft’s responds to Apple’s release of Boot Camp

Microsoft’s responds to Apple’s release of Boot Camp with a positive statement:

“Windows is a great operating system,” a Microsoft statement said. “We’re pleased that Apple customers are excited about running it, and that Apple is responding to meet the demand.” ([URL=http://www.macrumors.com/pages/2006/04/20060407075907.shtml]kort berichtje[/URL])

Microsoft lacht als een boer die kiespijn heeft of zijn ze toch de lachende derde? :?

Moderator
    unSOUND

Microsoft lacht helemaal niet als een boer die kiespijn heeft…

Microsoft lacht oprecht. Nu verdienen ze zelfs geld aan Mac gebruikers.

Bijdrager
    midas

gaan we hier nu al het voorpagina nieuws van macrumors plaatsen….

Moderator
    unSOUND

kattatsu doet niet anders… :|

Bijdrager
    Nikita

We’re pleased that Apple customers are excited about running it

Microsoft, we’re not excited about running your crappy software, it’s because some stupid institutions aren’t willing to make software that runs on all modern OSs…

Niet dat Remond dit gaat lezen, maar toch :P

Bijdrager
    Neowave
    ”Nikita”

Microsoft, we’re not excited about running your crappy software, it’s because some stupid institutions aren’t willing to make software that runs on all modern OSs…

Well I for one am exited that it’s possible to run Microsoft Windows XP on Macintosh computers natively because gaming just sucks on Mac OS X. Microsoft really did things right with DirectX.

So next time, speak for yourself.:wink:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb er niets tegen dat Apple de Intel Macs Windows bootable maakt, maar ikzelf werk toch liever met een veiliger OS systeem..

Bijdrager
    Neowave
    ”Mac

Ik heb er niets tegen dat Apple de Intel Macs Windows bootable maakt, maar ikzelf werk toch liever met een veiliger OS systeem..

OS systeem: Operating System systeem: Besturingssysteemstysteem :P

Sorry beetje flauw maar kon het niet laten.:wink:

Bijdrager
    Xigh
    ”Mac

Jup ik ben het met je eens, maar ik hoef maar een systeem inderdaad zoals hierboven beschreven is:wink:

Bovendien vind ik het hele idee achter Mac toch nog vooral de creative (foto/audio/video) kant, en aangezien dat is waar ik me toch het meeste mee bezig houd dan blijf ik lekker Mac OS draaien.

Bijdrager
    Brims

Apple doet het alleen maar om bedrijven als Dell te pesten.

Is het ook mogelijk om een poll op te starten.
    Over wie nu bang is voor de ondergan van OSX en wie niet!

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Mac

In feite krijg je dit nu: Windows kan zijn gang gaan op een eigen partitie, waarbij je je ‘serieuze’ stuff lekker op je OSX partitie hebt. Draait Windows uiteindelijk in de soep door alle troep die je hebt geinstalleerd of door een of ander virus, dan voer je de XP installatie opnieuw uit, no problem. Je OSX installatie blijft onaangetast, evenals je serieuze data. Het beste uit beide werelden, als je het mij vraagt!
    :D

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Inderdaad.
    :wink:

Bijdrager
    trabant

Uit mijn windowstijd herinner ik me nog dat je er goed aan deed om na de installatie en het inrichten (=windows zindelijk krijgen en tafelmanieren leren), maar vóór het installeren van een antivirusprogramma, een image te maken van de systeempartitie. Bij gedonder zette je dat botweg terug en na twintig minuten liep windows dan weer. Je moest alleen de virusdefs bijwerken, maar je kon straffeloos een oude NAV blijven gebruiken èn actueel houden! Moet er wel bij vermelden dat ik dat allemaal veilig achter een router-firewall deed.

De veiligheid van je goede Mac-data komen wel in gevaar vanaf het moment dat windows HSF-partities kan gaan lezen en beschrijven.

Bijdrager
    fistkikker
    ”Neowave”
    ”Nikita”

Well I for one am exited that it’s possible to run Microsoft Windows XP on Macintosh computers natively because gaming just sucks on Mac OS X. Microsoft really did things right with DirectX.

So next time, speak for yourself.:wink:

Next time get informed.

MS heeft alleen vanuit een marketing oogpunt iets goeds gedaan met DirectX.
    DirectX heeft in potentie niets wat niet ook prima met OpenGL kan. Alleen OpenGL is geen proprietary MS software en moest dus uit de markt gedrukt worden. Want als alle spelletjes met OpenGL gemaakt werden ipv DirectX dan zouden gamers misschien wel systemen op linux of macosx draaien. En dat kan natuurlijk niet. Nu maken de gameproducenten al jaren vooral DirectX spelletjes, waardoor in DirectX dus heel veel meer ontwikkelingsgeld is gaan zitten, waardoor het best goed werkt en gaat gamen op een ander OS dan Windows best beroerd. tsja. Ik vermoed dat je dat niet bedoelde met dat MS iets goeds gedaan had, maar toch…..

Bijdrager
    vogel

De enige die “not amused” zijn, zijn de computerfabrikanten buiten Apple, lijkt me. Microsoft zelf ziet alleen maar meer kopers op zich afkomen.
    Het gevaar voor Apple blijven de gasten, die OS X naar een gewone PC gaan hacken. Hoe staat het daar eigenlijk mee?

Bijdrager
    Oppie
    ”Neowave”

Microsoft really did things right with DirectX.

Ach, laat ook maar; Fistkikker heeft het al helder uitgelegd…

Bijdrager
    Nisei
    ”vogel”

Het gevaar voor Apple blijven de gasten, die OS X naar een gewone PC gaan hacken. Hoe staat het daar eigenlijk mee?

Dat loopt lekker.
    Er is een installatie DVD die je erin gooit, een partitie aanwijst om te installeren en de rest gaat vanzelf.
    Natuurlijk minimale hardware ondersteuning maar als je de componenten goed uitzoekt kun je voor €400 een snelle “nepmac” maken.

Bijdrager
    vogel

Tja, dan zie ik het toch somber in voor Apple, of ik zie het helemaal verkeerd en ze zijn echt geniaal daar in cupertino.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.