30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 402)
  • Q:
    Bijdrager
    Joshuhaha

Microsofts iPod (Zune)

Dit las ik…
    Gaatie de iPod ‘killen’?

Bijdrager
    Laiste

Gut, dat lijkt me sterk. Het spreekwoord ‘Beter goed gejat dan slecht verzonnen’ gaat hier dus niet op. In dit geval wordt het meer iets a la ‘Beter goed gejat dan slecht gejat’… En dat gaat voor dit ding ook al niet op. Vooral het wieltje in het midden is ronduit spuuglelijk. Misschien wordt hij minder lelijk als je hem uit hebt staan, omdat je dan het besturingssysteem niet ziet;)

Bijdrager
    iJet

Windows (niet-)kennende kun je er alleen maar WMA en WMV op afspelen en krijg je een halfbakken integratie met allerlei applicaties. Daarnaast denk ik dat de iPod als statussymbool niet snel van z’n troon te stoten is.

Bijdrager
    Joshuhaha

ik mis eigenlijk nog alleen de ctr-alt-delete knopjes…:o

Geblokkeerd
    Anoniem

Walgelijk design:D

Bijdrager
    Xcode

Dit zorgt er wel voor dat Steve weer met z’n team een geniaal idee moet bedenken voor de volgende generatie iPods.

Bijdrager
    error

Voor Microsoft is het lastig dat de media en alle weblogs het steeds hebben over hun ‘iPod-killer’. De verwachtingen zijn daardoor bij het publiek dan veel te hoog – kunnen ze nooit waarmaken en dus wordt het al snel een ‘flop’ (zelfs met een paar % marktaandeel na de kerst).

Een iPod-killer moet heel wat in huis hebben. Naast geweldige vormgeving, functionaliteit en gebruiksvriendelijke software moet het ook gemaakt worden door een hip merk. Dat is Microsoft (nog) niet en Apple (nog) wel.

Inactief
    Anoniem

Een mp3-speler moet een mp3-speler blijven. Uiteraard moet Microsoft weer iets maken dat meer kan. Het wordt wellicht een succes, maar het zal nooit zo succes worden als de iPod. En zo wel, dan lopen er maar rare mensen op de wereld.

Inactief
    Anoniem

Dit heeft volgens mij weinig met de iPod te maken. Wat ik op het plaatje zie is een soort PDA… Microsoft kennende vol overbodige en buggy functies.

Nu nog de mogelijkheid om ermee te kunnen telefoneren erin plus een toetsenbord je hebt een Palm Treo.:?

Bijdrager
    JeeVee

Tja, waarom er nu weer zo’n rouwrand om het display en knoppen moet zitten.
    “Overdaad schaadt!”

Inactief
    Anoniem
    ”JeeVee”

“Overdaad schaadt!”

Inderdaad! En hoogmoed komt voor de val

Bijdrager
    Joshuhaha
    ”Zakske”

Dit heeft volgens mij weinig met de iPod te maken.

Steve Blamer, uuh, Balmer zei zelf dat ze hier mee die iPod verslaan

Bijdrager
    Laiste

Ja, ik denk dat dit geval met glans de iPod overtreft tijdens een potje ‘Wie loopt het vaakst vast in vijf minuten’.

Bijdrager
    error

Het getoonde ontwerp bij dat artikel is voorzover ik weet absoluut niet het definitieve ontwerp van de aankomende Microsoft-speler. Die volgt pas later dit jaar.

Bijdrager
    Xcode

Microsoft levert als extra service ook nog wat virussen mee, daarmee overtreffen ze Apple.

Bijdrager
    Griffendahl
    ”JeeVee”

“Overdaad schaadt!”

Door die rouwrand lijkt het scherm groter…

En idd overdaad schaadt… iemand die wel eens die games doet op zijn iPod ??

Bijdrager
    Laiste

Hmmm eigenlijk niet. Toen het op de eerste generatie iPod nog een secret game was, vond ik het wel leuk om te doen, juist door het frustrerende feit dat je dat spelletje niet op pauze kon zetten, maar nu het onder het menu zit, is er niet zoveel meer aan… Wekkerfunctie, agenda en adresboek zijn overigens wel fijne features!

Bijdrager
    okpai

Tja, en om eens over de toekomst van de ipod te dromen: het lijkt het me zeker zinvol om eens een versie van de ipod te maken die ook wireless lan ondersteunt en dat je niet al die belachelijke hardware extensies moet kopen, zoals een microfoon. Dat is weer zo’n typisch uitmelken van de markt. Dus ik vind het niet slecht als er een beetje concurentie van MS komt. Misschien die lui in Cupertino dan eindelijk eens de perfecte ipod maken:-)

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Mac

Microsoft levert als extra service ook nog wat virussen mee, daarmee overtreffen ze Apple.

Da’s nog eens service!

Bijdrager
    computer space

Steve mag best eens geprikkeld worden tot wat extra innovatie. De iPod ligt qua ontwikkeling toch op een laag tempo de laatste tijd. Beetje samenpersen en restylen is niet genoeg. Die nike ad-on, wat is dat eigenlijk een wifi of bluetooth-plug-in? Gezien de frequentieband kunnen beide. Of hebben ze weer een leip eigen protocol bedacht? Waarom zit er nog niet standaard een draadloze techniek in? En gamen, chatten, skypen, waarom niet? Zolang Cupertino stilzit mag Redmond een flinke hap uit de iPod taart nemen van mij.

Bijdrager
    nookie

Wat ik altijd zo erg vindt aan windows is dat ze altijd zo graag de windows-interface willen laten zien.
    Het moet altijd lijken alsof je op een computer werkt met het al oude windows systeem.

De Ipod laat alleen zien tijdens het opstarten dat het een apple systeem is, daarna is het gewoon simpel en strak en zie je eigenlijk niks meer terug van het osx systeem.

Nee, Windows wil je altijd laten weten, elke seconde, dat je met Windows werkt.
    Overal komt elke keer dat raampje terug en dat moet altijd gezien worden, want dat is zo vooruitstrevend…………………

Bijdrager
    af

vind dat er hier te veel Apple fans zijn die 24 uur niks anders denken dan Apple en anti-microsoft zijn… :sealed:

de Zune (ipod killer van Microsoft) vind ik een heel mooi apparaat, op papier en qua design..

Bedoel:

400 mhz
    3D gaming
    Wlan om o.a. muziek te delen met je vrienden
    Groot scherm
    Internet Radio
    etc etc..

Is toch een erg leuk apparaat? Bedoel de iPod kan nu alleen nog maar films afspelen en muziek afspelen, de microsoft kan meer.

virus? Waarom heeft windows mobile geen 1 virus en Symbian Series 60 al een paar?

Apple komt pas volgend jaar met een groot scherm (misschien pda achtig) iPod.. En ik vind de microsoft wel leuk! Maar laten we maar afwachten..

Geblokkeerd
    Anoniem

hmmm… Meningen verschillen.

Bijdrager
    af
    ”Bor”

hmmm… Meningen verschillen.

Hoezo? Ik zie soms dat mensen 4 ipods hebben, en dan zeggen ze ja voor het design.. Uhm?! Is dat niet TE.. het is juist goed dat er concurrentie is.. En zo goed is apple imo ook weer niet…. Bedoel met de macbooks enzo..

Ik vind het juist goed dat er concurrentie met mp3spelers komt, en helemaal zo 1 met zulke specs.. Oke de iPod is natuurlijk mooier maar jah zune is niet lelijk en microsoft doet het erg goed dit keer.. Ze nemen contact met elk ipod accesoires bouwer enzo..

Ach we zien het wel..

Bijdrager
    iJet
    ”af”

Ze nemen contact met elk ipod accesoires bouwer enzo..

Vroeger op school noemden we dat spieken:?

Geblokkeerd
    Anoniem

Precies, en de reden dat ik 2 iPod’s heb is gewoon puur toeval en dat heeft niets met het design temaken.

Bijdrager
    strigoi

Ik weet wel zeker dat dit geen ipod-killer is, het is namelijk weer slecht gejat (dit is het enige wat MS de laatste tijd probeert om apple te verslaan maar werkt alleen maar averechts).
    Tuurlijk is het als apple fan natuurlijk moeilijk om iets positiefs over MS te schrijven, ik geef toe ze hebben met deze stats een leuke PDA maar als de (iPod) mensen echt zo’n behoefte hadden aan een PDA dan was de iPod niet zo populair geweest, het zou wel een grappige extra functie zijn maar niet nodig.. nu voldoet een iPod aan vrijwel alle eisen/ vraag. Muziekspeler / externe HD / opslag voor foto en video materiaal en is super vormgegeven, werkt perfect en is uber gebruiksvriendelijk. Dit in combinatie met de meerwaarde van het merk en het ‘ipod-gevoel’ is het gewoon onmogelijk voor een non-apple bedrijf iets van apple te verbeteren.
    En gaming en messenger is allemaal wel leuk en aardig maar jongeren tot max 20 jaar (athans ik) zitten niet dagen te msnnen en voor 3D gaming of gaming wil ik geen PDA maar een PC (zoals nu nog ff) of laptop (zoals mn toekomstige macbook pro). Als je games en muziek opzak wil hebben kan je ook nog voor de PSP gaan.. en ik luister met 20Gb aan muziek al jaren geen radio meer.

Bijdrager
    A

Mijn god dat ding is echt lelijk. Neej de heerschappij van de iPod zal zeker niet eindigen met dit geval.

Bijdrager
    S.A.F

Van concurrentie voor de iPod worden wij als consument alleen maar beter. Daarom hoop ik – als Windows gebruiker in het bezit van een iPod – toch op een succesje voor dit lelijke ding. Apple zal zijn monopoliepositie hopelijk wat af zien zwakken.
    Hierdoor zal Apple geprikkeld zijn de iPod sterker te verbeteren dan ze zouden doen wanneer er geen echte (zoals de laatste jaren) concurrentie is. Wellicht gooien ze zelfs de prijs nog omlaag in de concurrentiestrijd.

Ik ben dus wel blij met de komst van dit Microsoft ding. Niet dat ik er aan zou denken van mijn iPod af te stappen, maar voor de concurrentie is dit alleen maar goed. Voor de consument is dit een prima ontwikkeling denk ik.

Bijdrager
    Marc Smiers

Beetje concurrentie kan geen kwaad, maar dit is nauwelijks concurrentie te noemen alhoewel mijn (goede) smaak absoluut niet als maatgevend gezien mag worden natuurlijk :D

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 402)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.