10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    KR1275

[Opgelost] Microsoft Works docs openen/converteren

Ik heb nog documenten gemaakt in Microsoft Works. Dat ging destijds gemakkelijk om met afbeeldingen. Jaren 80 en 90….

Helaas heb ik ooit oude macs weggedaan met de floppy’s erbij.

Nu wil ik de Ms Works documenten veilig stellen. Ik zie apps die windows versies kunnen converteren, maar ik vind geen vergelijkbare app voor mac-versies.

Iemand een idee?

Ik beschik overigens over een Mac Powerbook G4 met Tiger en Classic. Het is niet mogelijk daarop Classic software te installeren (een PB G4 kan niet opstarten in Classic en dat is vereist), maar wel te kopiƫren.

Bedankt alvast!

Geblokkeerd
    Carp

Ik heb nog een G4 MDD 1.25Ghz staan, meer als industrieel antiek, die zou het nog moeten kunnen.

http://www.everymac.com/systems/apple/powermac_g4/specs/powermac_g4_1.25_dp_mdd.html

Sleutelbeheerder
    Night
    Bijdrager
    KR1275

@Night. Ik had die apps gezien, maar helaas – vreemdgenoeg – converteren deze apps alleen de Windows-versies van Works. Je zou verwachten dat een mac-app ook de mac-versies van Works zou converteren, maar helaas…

@Carp: ik zit inderdaad op marktplaats te kijken. Voor een paar tientjes heb je een G3 of G4 die kan booten in OS9. Ik denk dat ik dat maar ga doen. MsWorks is gratis te downloaden, dus dat zou moeten lukken…

Thanks.

Sleutelbeheerder
    Night

Zamzar werkt ook niet?
    http://www.zamzar.com/convert/wps-to-doc/

Overigens moet MS Works 3.0a gewoon prima werken in Classic in OSX Tiger (zonder dat je in Classic hoeft op te starten).
    Verder schijnt LibreOffice ook .wps te ondersteunen.

Bijdrager
    KR1275

Het probleem is dat ik Ms Works niet meer heb. Nu is het niet zo lastig om daar aan te komen, maar het lukt me niet om het te installeren.

Ik download het van https://www.macintoshrepository.org/
    (Legale site lijkt me)
    4.0 zegt dat installeren is mislukt en 3.0 heeft een bepaalde bestandsstructuur die ik niet eerder heb gezien.

Ik probeer het te installeren op een iMac G4 800 (boot in OS9.2.2.).

Het liefst zou ik een kant en klare versie downloaden (dus zonder installer) en kijken of dat dan werkt. Anders moet ik een nog oudere mac zoeken, maar die hebben weer geen usb en hoe krijg je het dan op een modernere mac…. en wie weet lukt het installeren daar ook niet op, omdat misschien de bestanden niet goed zijn. Ik wil de bestanden omzetten in quark.

Zamzar geprobeerd, maar die neemt de afbeeldingen niet mee.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    KR1275 op 29 september 2017

Anders moet ik een nog oudere mac zoeken, maar die hebben weer geen usb en hoe krijg je het dan op een modernere mac….

Als die oudere Mac een moderne netwerkaansluiting heeft (voor Ethernet), kun je de bestanden daarmee overzetten. Anders, als er een CD-brander in zit en je nieuwere Mac een optische schijfeenheid heeft, zou je die kunnen gebruiken.

Of anders:

(klik)

Bijdrager
    Q-collective
    Bijdrager
    KR1275

Waanzinnig! LibreOffice…

Het werkt, zo bij!

BEDANKT VOOR DE TIPS !!

Sleutelbeheerder
    Night

Graag gedaan :-) (y)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.