11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Switched

Microsoft Word na update OS

Ik heb even snel een vraagje: Mijn broertje heeft op dit moment Leopard op zijn iMac draaien, maar wil, uiteraard via Snow Leopard, updaten naar Lion en vanaf Snow Leopard naar Lion een clean install uitvoeren. Nu heeft hij Microsoft Word op zijn iMac staan, maar vraagt hij zich af wat hij moet doen om zijn licentie voor Word te behouden. Als hij Word op Lion installeert en voert vervolgens weer dezelfde code in, levert dit dan problemen op?

Bijdrager
    macfocus

Voor zover ik weet kun je Word 2008 en eerder niet INSTALLEREN op Lion,
    Installeren onder (Snow Leopard) en dan upgraden naar Lion werkt wel.

Office 2011 zou gewoon zonder problemen moeten installeren onder Lion.

Bijdrager
    Dennissimeau

word 2004 werkt idd niet, dat is een powerPC programma, 2008 is als ’t goed is intel.

Bijdrager
    Switched

Maar wat betreft de license code? Zal die werken voor Office 2011 of zal hij die dan opnieuw moeten aanschaffen..

Moderator
    unSOUND

Ligt er aan welke versie hij nu heeft… Een serienummer voor Office 2004 werkt alleen op 2004, die van 2008 op 2008, en die van 2011 alleen op 2011.

Bijdrager
    paradoxdesign

Wanneer je eerst een backup maakt van je hele harddisk (het liefst via TimeMachine) naar een externe disk kun je een archive en install doen met Lion waardoor al je programma’s en je licenties worden meegenomen.. Office 2008 voor de Mac werkt overigens zonder problemen onder Lion…eerdere versies niet.. (oude architectuur)..

Bijdrager
    macfocus

Even goed lezen mensen ; )
    Ik zei dat INSTALLEREN niet werkt onder Lion voor versies eerder dan Office 2011.
    Power PC apps werken idd niet onder Lion (dus geen 2004 inderdaad)

En even over je licentie:

Zoals unSOUND al zei, je licentie code werkt alleen voor de betreffende versie.

Waarom wil je een clean install doen?

Zoals paradoxdesign zegt: een back-up maken met Time Machine en dan je home folder terugzetten kan ook, maar dan zou ik denk ik lekker “gewoon” upgraden, scheelt een hoop tijd, effect is hetzelfde. (al is een back-up natuurlijk heel belangrijk.

Als je broer dus Office 2011 heeft is er helemaal niets aan de hand, anders is upgraden vanaf Snow Leopard de juiste weg.

Bijdrager
    paradoxdesign

Mijn ervaring met een upgrade van Lion zijn niet zo heel erg best.. Na de clean install ben ik overigens nog steeds niet tevreden over hoe mijn machine loopt, maar iig beter dan na een in-place upgrade zoals ik dat de eerste keer had gedaan..just my 2 cents..

Bijdrager
    MacAanZee

Ik wacht nog steeds lekker ff af voordat ik naar Lion ga:grin:

Bijdrager
    paradoxdesign

@MacAanZee, goed idee..;)

Bijdrager

Als het Office 2004 of ouder is: Dan werkt het gewoon niet meer na de update.

Als het Office 2008 of recenter is: Gewoon Lion installeren, niets aan de hand, je hebt
    niets te maken met de licentie, je kunt gewoon doorwerken na de update!

Wel altijd even OSX software update, en Microsoft updater draaien na dergelijke updates,
    maar die zie je altijd binnen no-time automatisch opploppen!

Veel plezier met Lion!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.