One More Thing » Community » Forum » Mac Software » Mac Apps (Overige) » "microsoft word" laat laatste deel tekst weg

"microsoft word" laat laatste deel tekst weg

Profielfoto van mackerjack

mackerjack op 11 november 2017 #

van klanten krijg ik veel ‘word’ documenten binnen die ik in mijn opmaak moet plaatsen. ik open ze in ‘microsoft office 365 word’. daarbij is bijna altijd de laatste regel van de tekst onzichtbaar. alle tekst is er wel maar ik kan het niet zien en in mijn indesign document plakken. als ik in het orginele word-document bv. de grootte van de tekst aanpas is een ander deel onzichtbaar. het is steeds de laatste regel (niet de laatste zin).

hebben meer mensen hier last van en misschien een oplossing? op internet kon ik hierover niets vinden maar dat akn ook aan mijn gebrekkige manier van zoeken liggen.

Profielfoto van iNicky

iNicky op 11 november 2017 #

Een oplossing is wellicht om het document als platte tekst op te slaan en van daaruit in je indesign te plakken.

Profielfoto van Joid

Joid op 12 november 2017 #

Of vraag of de klant de tekst gewoon in de mail kan schrijven?

Doodmoe word je van mensen die denken dat teksten alleen in Word documenten aangeleverd moeten worden. ‘De tekst staat in de bijlage’ Ja fijn, waarom heb je die niet gewoon hieronder gekopieerd?

Nog erger zijn mensen die afbeeldingen in Word documenten aanleveren.

Profielfoto van koen

koen op 12 november 2017 #

Die eerst in Paint zijn gemaakt…

Profielfoto van SvS

SvS op 12 november 2017 #

Ja wat gebeurt er eigenlijk als je importeer gebruikt in plaats van selecteren&kopieer&plakken? Of doe je dat al?

Idd opslaan als platte tekst
Of open in Teksteditor en indien laatste delen nog onzichtbaar zijn, dan er omzetten in platte tekst, op OK drukken (opmaak verdwijnt dan)

Profielfoto van SvS

@joid
En nog een factortje frustratie is als mensen denken modern te zijn en pdf leveren. Als ik het vanuit pdf kopieer en plak dan zit je aan eind van elke regel een [enter] die je moet weghalen… tegenwoordig haal ik bij selectie weg met zoekfuntie. Enter = spatie.

Profielfoto van SvS

In mail typen liever niet wegens het doorsturen.
Krijg je van die strepen of >>
Gewoon rtf of txt.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 12 november 2017 #

Inderdaad 2 mogelijkheden:

1. Bestand eerst openen in Word en dan als .rtf of .txt bewaren en dat in ID importren, óf
  2. Word bestand rechtstreeks in ID (in een leeg document) importeren en de geïmporteerde tekst gelijk ontdoen van alle opmaak m.b.v. de default Paragraph Styles, wederom kopiëren en dan in het uiteindelijke document plakken.
Profielfoto van Jakko Westerbeke

Jakko Westerbeke op 12 november 2017 #

Joid op 12 november 2017

Of vraag of de klant de tekst gewoon in de mail kan schrijven?

+1

Joid op 12 november 2017

Nog erger zijn mensen die afbeeldingen in Word documenten aanleveren.

Ik had ooit een discussie daarover met iemand (nou ja, over het kopiëren en plakken van afbeeldingen in een Word-document, dan, zodat ze voor eigen gebruik op de harde schijf gezet konden worden). Op mijn opmerking dat dat is als een spijker in de muur slaan met een zaag kreeg ik als antwoord: „Maar wat als je alleen maar met een zaag om kunt gaan?” Tja, misschien wordt het dan tijd om te leren hoe een hamer werkt … ?

Profielfoto van Joid

Joid op 12 november 2017 #

Bij sommigen zou het computer gebruik verboden moeten worden.

mackerjack op 13 november 2017 #

dank voor al jullie reacties.
het lukt mij wel om alle tekst in mijn indesign te krijgen via omweggetjes maar ik hoopte op een tip waardoor het probleem zich niet meer voordoet of een melding dat het een bekende bug is.

inmiddels heb ik geconstateerd dat,  als ik de hele tekst selecteer (appeltje (ja, ja, de ouwe garde) + a), vervolgens mijn cursor achteraan plaats door pijltje rechts te typen en dan een return te geven, dan de rest van de tekst verschijnt en volledig te kopiëren is.

meer achtergrond:
ik krijg voor de opmaak van een krant van veel verschillende mensen documenten met tekst, meestal in word. delen van deze teksten moet ik in verschillende tekstkaders plaatsen, dus importeren is lastig omdat ik dan bij elk kader de overtollige tekst moet verwijderen. de word-documenten openen via teksteditor levert weer het probleem op van HYPERLINKS bij elke genoemde website- of mailadres.

Joid: Bij sommigen zou het computer gebruik verboden moeten worden.

:-)
krijg ik alles uitgeschreven en moet ik het overtypen …

Jakko Westerbeke op 13 november 2017 #

mackerjack op 13 november 2017

inmiddels heb ik geconstateerd dat,  als ik de hele tekst selecteer (appeltje (ja, ja, de ouwe garde) + a), vervolgens mijn cursor achteraan plaats door pijltje rechts te typen en dan een return te geven, dan de rest van de tekst verschijnt en volledig te kopiëren is.

In Word kun je ⌘͏↘︎ aanslaan om naar het einde van de tekst gaan (of ⌘⤓ op nieuwere Apple-toetsenborden). Zie Toetscombinaties in Word voor Mac op de site van Microsoft.

ik krijg voor de opmaak van een krant van veel verschillende mensen documenten met tekst, meestal in word. delen van deze teksten moet ik in verschillende tekstkaders plaatsen, dus importeren is lastig omdat ik dan bij elk kader de overtollige tekst moet verwijderen.

Aangezien je toch het hele document door moet lopen, denk ik dat het sneller zal zijn om de stukken tekst die je in de tekstvakken moet plaatsen, één voor één te kopiëren uit Word en dan in het betreffende tekstvak te plakken.

dankjewel jacco
de eerste tip kende ik nog niet en dat scheelt weer een toetsaanslag en de tweede tip deed ik al, dat stond in mijn achtergrond informatie.:-)

ik heb ook niet veel moeite om het te ondervangen, ik snap alleen niet waarom ‘word’ dit vreemde verschijnsel vertoont en of meer mensen daar last van hebben of zelfs een oplossing hebben gevonden.

Jakko Westerbeke op 13 november 2017 #

dankjewel jacco

Ahem.

de eerste tip kende ik nog niet en dat scheelt weer een toetsaanslag

De ellende is dat Word niet de standaard macOS-toetsaanslagen gebruikt, maar grotendeels die van Windows. In elk normaal macOS-programma brengt ⌘ plus pijltje naar beneden (d.w.z. de toets in de „omgekeerde T”) je naar het einde van de tekst, ⌘ en pijltje naar boven naar het begin, enz. maar in Word niet. Wikipedia heeft hier een handige vergelijkende tabel over.

de tweede tip deed ik al, dat stond in mijn achtergrond informatie.:-)

Dat had je niet met zoveel woorden gezegd — alleen dat je het plakt, niet of je bijvoorbeeld de hele tekst selecteert, die dan in elk tekstvak plakt, en dan de delen wegknipt die er niet in moeten staan. Mijn advies was daarom dus ook om alléén die delen te kopiëren die in het tekstvak moeten waar je momenteel mee aan het werk bent, dat scheelt een beetje moeite.

ik snap alleen niet waarom ‘word’ dit vreemde verschijnsel vertoont

Ik weet het niet, en ik kan ook niet controleren of het bij mij ook gebeurt omdat ik geen Office 365 gebruik. Maar mijn advies is: klaag hierover bij Microsoft, want als ze het niet weten zal het ook niet gemaakt worden.

mackerjack op 14 november 2017 #

sorry jakko, geen idee waarom ik jacco schreef. ik keek niet goed uit mijn ogen, denk ik, het is erg druk geweest de laatste dagen.

wat het laatste betreft: voor ik bij microsoft ga klagen was ik even nieuwsgierig of andere gebruikers van micorsoft-word op de mac hier last van hadden of dat ik hierin alleen was.

maar sowieso hartelijk dank voor je moeite om te reageren. ik ben heel blij met dit forum en (bijna) al haar gebruikers.

Jakko Westerbeke op 14 november 2017 #

mackerjack op 14 november 2017

sorry jakko, geen idee waarom ik jacco schreef.

Het is niet alsof je de eerste bent, hoor:)

mackerjack op 14 november 2017

wat het laatste betreft: voor ik bij microsoft ga klagen was ik even nieuwsgierig of andere gebruikers van micorsoft-word op de mac hier last van hadden of dat ik hierin alleen was.

Het zou onwaarschijnlijk zijn dat je de enige in de hele wereld bent die hier last van heeft, maar als iedereen denkt dat hij of zij dat wel is, zal niemand Microsoft op het probleem attenderen.

Over dit topic

Gestart op 11 november 2017 door mackerjack

Laatste reactie door Jakko Westerbeke

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?