5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Spongebob

microsoft word: hoe achtergrondkleur instellen per pagina?

wellicht kijk ik erover, maar hoe kan ik in een word document van verschillende bladzijden, de achtergrondkleur zo instellen dat enkel de eerste (en/of de laatste) bladzijde van mijn document een achtergrondkleur hebben?

Op dit moment heb ik de functie “background” gevonden onder “Format”, maar het lijkt hier “alles of niets”, dus het hele document krijgt meteen de achtergrondkleur, en niet enkel de bladzijden die IK wil.

Kan iemand me verder helpen? alvast bedankt!

Bijdrager
    solutions

Eerste en laatste bladzijde als los Word bestand maken en vervolgens deze twee bestanden invoegen (merge document) bij de rest?

Bijdrager
    Spongebob

dat is inderdaad een mogelijkheid (als dit KAN natuurlijk), maar kan het echt niet BINNEN 1 document.

Uiteindelijk moet het een pdf-bestand worden, dus ik kan uiteraard ook de voor- en achterkant sowieso losweken en de pdf-jes dan samenvoegen.

Bijdrager
    Lustigson

Je moet wat prutsen met secties in het document. Dan kun je per sectie een achtergrondkleur, kop- of voettekst enzovoort instellen.

Bijdrager
    Spongebob

ik heb al de hele tijd zitten knoeien, maar jammergenoeg wil het maar niet lukken.

Vreemd dat in zo een zwaar programma als MS Word zoiets triviaals toch niet echt mogelijk blijkt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.