7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Microsoft Visual Studio

Heej..

Mijn vader gaat een Mac Pro kopen begin volgend jaar maar wil voor 1 programma windows er wel op hebben.. Dat programma is Microsoft Visual Studio. (Een programma om programma’ s te maken :P) Maar zijn hier ook goede Mac vervangers voor? :lol:

Gr. iPJ!

Bijdrager
    G-Force

Ik neem aan dat je Visual Studio bedoelt?

Bijdrager
    iPJ
    ”G-Force”

Ik neem aan dat je Visual Studio bedoelt?

Oohja!

Bijdrager
    me.com

Xcode, REALbasic.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”iPJ”

Microsoft Visual Studio. (Een programma om programma’ s te maken :P) Maar zijn hier ook goede Mac vervangers voor? :lol:

Dat hangt ervan af wat hij precies wil doen. Als hij Windows-programma’s wil schrijven en hij dat nu in Visual Basic doet, is het genoemde REALbasic een goede vervanger (omdat dat ook voor Windows kan compileren, ook al gebruik je het op een Mac), maar als hij in bijvoorbeeld C++ werkt zal hij Windows moeten draaien via Boot Camp, Parallels, VMWare Fusion, Crossover, o.i.d.

Wil hij echter programma’s puur voor Mac OS X schrijven, dan hoeft hij alleen XCode te installeren van de installatie-DVD die bij de Mac Pro zit en kan hij (na een kleine gewenningsperiode aan XCode en de gewenste taal) daarmee aan de slag.

Bijdrager
    Pieterr

En als hij .NET programma’s (bv in C#) wil schrijven, kan hij MonoDevelop proberen, en natuurlijk Mono zelf.

Bijdrager
    kay-tong

We moeten eerlijk zijn: Een alternatief voor MVS is er niet. Er zijn uiteraard andere IDE bschikbaar, maar deze zijn geen alternatief voor MVS. Simpelweg omdat je met MVS dingen kan die je niet kan met andere software. Wel un je proberen het ding aan te praat te krijgen onder wine, waardoor je geen nadeel van windows zelf hoeft te ervaren.

Echter neem ik aandat je het nodig hebt voor school, of voor je werk, want anders zou ik denken dat als je wilt programmeren voor je hoby, je beter met xcode aan de slag gaat. Als je het een beetje onder de knie hebt kun je er trouwens heel makkelijk geld uit slaan dmv de appstore voor de iphone, wat bijkbaar geen windeieren legt voor de mensen die ervoor devloppen.

(over mono devlop had ik nog nooit gehoord, wel over mono, maar ik heb gehoord dat dat nog niet 100% is)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.