8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ERIKVDT

microsoft server

op mijn werk gebruik ik een eMac en ben verbonden met de microsoft server;als ik nu in Mail mijn exchange acount aanmaak dan herkent het systeem mijn wachtwoord niet;het lukt wel in Classic met Outlook 2001 voor Mac????!!!!
    Wat doe ik fout……….

Bijdrager
    M10

Jij niks, maar M$ wel. De ondersteuning voor exchange is alleen voor de nieuwere versies van exchange (ik dacht iets met W2K of zo). Op mijn werk heb ik exchange 5.1? en ook ik kan alleen de classic 2001 client gebruiken. Maar dat is dan ook een volledig propriatary protocol met nare eigenschappen.

Bijdrager
    ERIKVDT

zal het met Tiger beter gaan?!

Bijdrager
    M10
    ”ERIKVDT”

zal het met Tiger beter gaan?!

Volgens mijn redenering moet je ze op je werk zo gek krijgen te upgraden naar een hogere versie van exchange. Maar principieel hoor je zoiets natuurlijk niet te willen :innocent:

Bijdrager
    ERIKVDT

het vreemde is dat ook Entourage 2004 hetzelfde probleem geeft…..

Bijdrager
    mtersteege

Volgens mij kun je met Entourage 2004 alleen een connectie maken met Echange server 2000 en hoger. Wellicht kunnen ze op de Exchange server imap aanzetten.

Mail in Tiger kan wel een Exchange account aan…maar ik weet niet welke versie van Exchange server je minimaal moet hebben draaien.

Michiel

Bijdrager
    Chriz

Lijkt mij eerder een ‘foutje’ van Apple dan van Microsoft. Eerlijk gezegd.

Bijdrager
    M10
    ”Chriz”

Lijkt mij eerder een ‘foutje’ van Apple dan van Microsoft. Eerlijk gezegd.

Nee, de fout ligt bij microsoft omdat het exchange server 5.1 protocol propriatary is en niet nagemaakt mag worden door apple. Het eerste mogelijke is inderdaad een IMAP box op exchange 2000 en hoger.

@erikvdt: het is een probleem van de server en niet van de client.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.