10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Shmoo

Microsoft Remote Desktop – ervaringen ?

Ik ben dus nieuwsgierig naar de ervaringen van mensen die de Remote Desktop App van Microsoft al hebben geprobeerd.

https://itunes.apple.com/nl/app/microsoft-remote-desktop/id715768417?mt=12 (MAS link)

Hiermee zou je dus vanaf je Mac kunnen connecten met een Windows (8) machine, soort schermdelen maar dan in een venster.
    Dit is natuurlijk wel een prachtig voorbeeld van waar het huidige Windows voor gebouwd is. Schaalbaar, waarschijnlijk kun je dat venster op je Mac met Windows 8 erin zo groot of zo klein maken als je wilt en zal het Windows OS zichzelf aanpassen.

Bijdrager
    Ir.Bob

Ik werk regelmatig met Remote Desktop naar een Windows 7 bak. Werkt opzich best aardig, grafisch behoorlijk zwak, maar wel veel sneller dan bijvoorbeeld VNC. Het scherm in overigens niet schaalbaar, maar je kan wel elke willekeurige resolutie instellen en daarmee de grootte van het scherm aanpassen. Je moet alleen wel opnieuw verbinden na het aanpassen van de resolutie.

Overigens gebruik ik mogelijk een andere versie, want de mijne komt van de MS website en niet uit de App store.

Bijdrager
    TheBigZ

Ik heb RDC ook regelmatig gebruikt.
    http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=18140
    De oudere versie schijnt alleen niet onder Lion (en nieuwer) ondersteund te worden.

Bijdrager
    csteelooper

@Ir.Bob: Als je de versie van de MS-website gebruikt, dan heb je het in feite over een heel ander product. De versie die jij gebruikt is de Remote Desktop Client versie 2.1(.x). Deze is compatible met de RDP-verbindingen zoals die werden verzorgd door producten uit de Windows 7-familie, en is dus niet geoptimaliseerd voor gebruik met Windows 8. Windows 8 wérkt er wel mee, maar kan lang niet alles doorsturen. De Remote Desktop App uit de App Store werkt op basis van RDP8.0; de versie die ook door Windows 8 wordt gebruikt en onder andere bediening via touch mogelijk maakt. Op je Mac uit dit zich als je een multitiouch trackpad hebt. Om kort te gaan zou het dus best eens kunnen dat je behoorlijk afwijkende ervaringen hebt zodra je de nieuwe App probeert…

Overigens: Windows 7 gebruikt RDP 7.0 of 7.1, afhankelijk van je patch level (== geïnstalleerde updates). RDP8 is los verkrijgbaar voor Windows 7.

Bijdrager
    Buzzin Hornet

De nieuwe applicatie werkt eigenlijk prima, ze hebben de applicatie overgenomen van https://itap-mobile.com/ en een klein beetje aangepast. iTap gebruikte ik al enkele maanden en ben er erg blij mee, werkt vele malen beter dan de andere manieren om Windows machines over te nemen. De Microsoft client is nagenoeg hetzelfde maar wel iets meer bugs (had 3 crashes in eerste 10 minuten) maar dat zullen ze wel op gaan lossen.

Ik gebruik ze vooral zakelijk als beheerder van een windows netwerk binnen meerdere organisaties (servers, werkstation etc). Heb een losse space waar ik de sessies full screen heb draaien, vaak meerdere tegelijk en werkt nagenoeg zonder vertraging.

Bijdrager
    Gadjo

Ik gebruik zelf altijd Teamviewer. Deze is echt geweldig! Daarmee kan je bijna vanaf elke apparaat connecten met Windows, OSX, LInux etc… Aanrader!

Bijdrager
    Muziekfan

Aha, vandaar dat ik iTap-Mobile niet meer kon kopen. Het is gewoon verkocht aan Microsoft.
    Afgelopen vrijdag een W12 server opgeleverd, en inderdaad: RDC3.0 werkt.

Bijdrager
    Shmoo

Jammer dat ik geen Windows PC meer heb, ik zou dit graag eens willen proberen volgend jaar maar weer eens overwegen om zo’n ding aan te schaften.

Bijdrager
    Ir.Bob

Nooit gerealiseerd dat RDC 2.1.1 niet meer ondersteund wordt na Lion. Ook nooit geweten dat de nieuwe versie beschikbaar was in de appstore. De oude werkt overigens het prima onder ML. Ik neem aan dat de MAP versie ook compatibel is met RDP 7?!

Bijdrager
    csteelooper

Als je de Remote Desktop App bedoelt: jazeker. Ik gebruik ‘m in combinatie met m’n Windows XP PC en het werkt prima. Overigens werkt RDC2.1.1 ook nog steeds onder Mavericks, alleen is er geen ondersteuning meer…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.