18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Microsoft Outlook of Apple Mail ???

Hallo,

ik ben hier nieuw en heb gisteren net een vraag gesteld in het rubriek ‘switchers’ omdat ik voor de eerste keer een iMac zou kopen na 20 jaren Windows te gebruiken.

Maar mijn vraag gaat namelijk of jullie Microsoft Outlook of Apple Mail aanraden om te gebruiken ? Ik gebruik zelf nu al jaren Microsoft Outlook uiteraard gezien windows pc:)

Maar indien ik beslis om toch Apple Mail te gebruiken, kunnen dan al mijn mails dat ik nu heb (mappen, mails, etc…uit Microsoft Outlook) importeren of overzetten naar Apple Mail ??
    Aanvaardt Apple Mail een .OST bestand (bestandstype van Microsoft Outlook) ?

Graag jullie hulp en eventuele programma’s om over te zetten naar Apple Mail zonder enig verlies aangezien ik redelijk belangrijke e-mails heb staan (zoals iedereen waarschijnlijk)

Alvast dank voor jullie hulp !

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Kan Migration Assistant hierbij helpen ?

Bijdrager
    gipsman

Ik heb even gekeken en zie in de apple mailapp geen importfunctie voor outlook. De nieuwe outlook voor mac ( in office for mac) zou echter best meevallen, overstappen is misschien niet nodig dus. Maar je kan ook nieuw beginnen in Mailapp en oude, belangrijke mails in outlook blijven bewaren, als je het niet gebruikt. Verder is er bv. de Cloudmagic app (3rd party/€20 op mac, gratis in iOS) die wel alles van outlook importeert. Te vinden in de appstore.

Bijdrager
    TheBigZ
    ScHiZoPhReNi op 09 april 2016

Aanvaardt Apple Mail een .OST bestand (bestandstype van Microsoft Outlook) ?

Er zijn diverse programma’s te vinden die Outlook bestanden kunnen omzetten naar het mbox formaat. Mbox kun je importeren in Apple Mail.

Een gratis programma is readpst: http://www.five-ten-sg.com/libpst/

This version can now convert both 32 bit Outlook files (pre 2003), and the 64 bit Outlook 2003 pst files. Utilities are supplied to convert email messages to both mbox and MH mailbox formats, and to DII load file format for use with many of the CT Summation products. Contacts can be converted to a simple list, to vcard format, or to ldif format for import to an LDAP server.

.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    cmug

Je zit op een Apple fan boy (m/v) site . Wat kan ik anders dan met overtuiging adviseren vóór Apple Mail ?
    Bij overstap moet je altijd even werk verzetten. En ik denk juist beter met schone lege lei te beginnen en niet alles zo perfect mogelijk te proberen te converteren. Met kans dat het toch niet exacte copie /werkwijze is, de enige perfecte oplossing is namelijk bij je oude OS/App blijven.

Bijdrager
    Zakske
    cmug op 09 april 2016

Je zit op een Apple fan boy (m/v) site. Wat kan ik anders dan met overtuiging adviseren vóór Apple Mail?

Wellicht kun je de beste oplossing aanreiken, in plaats van te roepen dat Apple Mail het beste is… enkel omdat het van Apple is?:roll:

Ik vind Apple Mail behoorlijk ruk, en ik heb er dan ook weinig hoop in dat het goed samenwerkt met Outlook. Wellicht heb ik het mis…

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  Zakske.

Moderator
    Night

Het enige voordeel van Outlook vind ik dat je in één programma alles kan regelen; mail, afspraken etc. en dit ook kan synchroniseren met een Exchange server. Maak je van deze toevoegingen geen gebruik en wil je gewoon een ‘eenvoudig doch goed’ mailprogramma, dan zal Apple Mail je niet teleurstellen. Ook niet als je meerdere mailaccounts hebt. Apple Mail is buiten dat een aanzienlijk lichter, sneller en overzichtelijker mailprogramma dan Outlook.

Wil je Outlook blijven gebruiken omdat je dat gewend bent; geen probleem. Er is een prima werkende Outlook voor OSX. Wil je echter Mail proberen maar – in tegenstelling tot het welgemeende en goede advies om ‘fris’ te beginnen – ook je oude mails onder je vingertoppen hebben, dan zijn er diverse mogelijkheden om je oude mails in Mail te proppen.

Allereerst moet je weten welke outlook client je gebruikte: Outlook of Outlook Express in 32 of 64 bits. De migratie assistent kan overweg met Outlook Express en de 32-bits versie van Outlook, maar NIET met de 64-bits versie. Als je een ‘verwerkbare’ versie gebruikte dan zullen alle mails naar Apple Mail overgezet worden en alle afspraken zullen verplaatst worden naar Agenda. Hoe dat werkt, zie je op de volgende Apple support pagina: https://support.apple.com/nl-nl/HT204087

Gebruik je de 64-bits versie, dan moet je uitwijken naar een 3rd party oplossing, zoals:
    http://www.weirdkid.com/products/emailchemy/index.html

Dit werkt echter op de Mac.

Makkelijker is het misschien om dit al op de Windows machine te doen. Hier zijn talloze EML2MBOX converters voor beschikbaar (al dan niet betaald). Google is je vriend.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 3 maanden geleden door  Night.

Bijdrager
    GoeieDag
    Zakske op 09 april 2016

Wellicht kun je de beste oplossing aanreiken, in plaats van te roepen dat Apple Mail het beste is.

En wat is jouw oplossing dan, als niet-fan boy?

Mail is een prima programma, met af en toe zijn nukken. Zal elke mailclient wel hebben.
    Je kunt bv heel mooi vanuit Mail afspraken in Agenda zetten, en mensen in Contacten.

Cmug heeft is zover gelijk: als je dan toch over gaat naar een Mac, ga dan ook goed over.

Bijdrager
    Zakske
    GoeieDag op 09 april 2016

En wat is jouw oplossing dan, als niet-fan boy?

Geen idee; ik gebruik geen Outlook… maar jij evenmin. Dan is het toch redelijk vreemd om Mail aan te raden, terwijl je geen flauw idee hebt hoe of waarvoor de TS Outlook gebruikt?

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom vreemd? Ander OS, andere software.
    Je kunt op een iMac ook Windows draaien, dan hoeft TS helemaal niet te veranderen, en kan ie gewoon met alle zelfde software doorwerken.
    Nog beter: koop dan een pc: is goedkoper.
    Dat is ongeveer jouw logica, geloof ik.

Maar Outlook is uiteindelijk gewoon een email client, de rest is (leuke?) franje.

Geblokkeerd
    Carp

Gebruik maar gewoon Outlook, met de naam heb ik wat moeite, maar het werkt prima.
    Outlook naar Mail, zou ik ook weinig goeds van verwachten.

Persoonlijk heb ik Mail altijd al ruk gevonden, importeren werkt vaak slecht, een aparte agenda en ook nog een aparte contacten app.
    Mijn portie voor Fikkie.

Bijdrager
    ScHiZoPhReNi

Bedankt voor de reacties:)

Ik denk dat ik dan maar bij de Microsoft Outlook App zal blijven, minste problemen dan ook om mijn bestaande mappen/mails te behouden.
    Alleen had ik ergens gelezen of gezien op youtube dat Outlook soms problemen had om HTML te versturen via OSX

Geblokkeerd
    Carp

Er zijn/waren veel problemen met Office for Mac 2016, ik gebruik het oude Office 2011 nog met de Microsoft Outlook 15.6, uit Office 365, die werkt in el Capitan zonder problemen.
    Ik wacht wel tot ik hoor dat 2016 prefect draait, de 1ste update 10.11.1 scheen de grootste problemen al opgelost te hebben….maar ik laat anderen de bugs graag opzoeken, voordat ik over ga!

Bijdrager
    GoeieDag
    Carp op 10 april 2016

Persoonlijk heb ik Mail altijd al ruk gevonden, importeren werkt vaak slecht, een aparte agenda en ook nog een aparte contacten app.
    Mijn portie voor Fikkie.

Wat moet je dan ‘importeren’ in Mail? De eerste keer misschien, maar daarna? Niet dus.
    Je bent gek als je het programma Contacten niet gebruikt op een Mac, want alle programma’s die deze gegevens nodig hebben, gebruiken Contacten. Ook het syncen met iOS apparaten en iCloud werkt perfect.
    Jouw portie voor Fikkie. Klinkt als een sterk argument.

Geblokkeerd
    Carp

Je beschrijft mooi hoe je jezelf laat gebruiken, dat moet je zelf weten,..ik kan gelukkig zelf beslissingen nemen.
    En ik bepaal zelf wat ik wel en niet wens te gebruiken.
    Nooit iets van bemerkt dat gegevens niet beschikbaar waren….of zou ik die apps soms ook niet gebruiken??8-)

Bijdrager
    Shmoo

Even een topic hijacken

Hebben jullie wel eens problemen met het verwijderen van mailtjes in Outlook?

Ik heb ik het programma Mail op de Mac + iPad mijn Outlook.com account geactiveerd. Deze maildienst functioneert als mailservice echt VERSCHRIKKELIJK goed! Het is echt heelrijk om te zien dat de mailserver slim genoeg is om te bepalen dat 7 mailtjes in 23 seconde mogelijk allemaal spam zijn. Heerlijk dat zo’n slimme diensten. Haal je die 7 mailtjes handmatig uit je spamfolder en plaats je ze tijdelijk even in je Inbox totdat je nogmaals een mailtje krijgt van deze persoon of dienst dan is de service ook slim genoeg om alle volgende mailtjes meteen in je Inbox te gooien.

Perfect, echter er is een irritant dingetje. Soms wil ik wel eens 7 of 8 mailtjes in één keer verwijderen. Dan selecteer ik ze allemaal en druk ik op delete maar dan krijg ik zo’n irritante foutmelding dat dit niet mogelijk is en dat de server verbinding verbroken is of zoiets. Als je daar op zoekt kom je vooral resultaten tegen uit 2011 en 2012 toen Hotmail nog POP was en geen IMAP.

Wat kan zoiets zijn, ik heb gewoon de automatische toevoeg functie gebruikt in Mail om mijn account toe te voegen. Ik ben niet zelf aan de instellingen geweest.

Moderator
    Night

Dat heb ik ook soms, zowel in POP als IMAP (mbt outlook en hotmail accounts). Ik denk persoonlijk dat de Time-out van Apple iets te strak staat ingesteld en als de mailserver daarom nét iets te laat met zijn response komt, Mail denkt dat de server-verbinding is verbroken.

Bijdrager
    Shmoo

Zou kunnen, ik kan nergens een oplossing vinden hiervoor.

Nog zoiets raars. Als je in iCloud mail een 5-tal ongelezen mailtjes uit je Inbox tegelijk naar de prullenmand verplaatst dan wordt deze automatisch afgevinkt als gelezen. Bij Outlook is dat niet zo dan komt er bij Prullenmand een 5-je te staan. Zoiets is ook niet op te lossen met die zeer beperkte Regels module in Mail, die al 8 jaar geen liefde meer van Apple krijgt.

Apple is echt een dinosaurus geworden op software gebeid. Dat miljardje die ze aan feel good video content hebben gestoken om de NPO van San Francisco te worden hadden ze beter in software kunnen steken.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.