15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    js038

Microsoft Office (Word/Excel) ineens erg traag, tekst verschijnt later

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

sinds een week of 2, na een update van Microsoft Office, is mijn Word enorm traag geworden.
    Woorden die ik typ, komen pas 1-2 seconden later in het beeld. Ik ben bezig met mijn scriptie, dus bijna de hele dag wel bezig in Word, erg vervelend dus…

Ik heb het hele Office pakket al (2x) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nieuwe updates geïnstalleerd.
    Niks heeft geholpen… Heeft iemand nog andere suggesties?
    Hetzelfde probleem geldt trouwens voor Excel, bij alle andere programma’s ervaar ik dit probleem niet.

Ik heb een Office 365 abonnement en gebruik Word 2016, versie 15.29.1 (161215)

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat gebeurd er als je de updates niet installeert? Kans is groot dat je dan even door kan werken tot er een nieuwe update is.

Bijdrager
    js038

Dat zou kunnen, maar dat lost het probleem helaas niet op, ik kan niet terug gaan naar een oudere versie namelijk…

Bijdrager
    Bugsy

Het zal niet puur aan Word/Office liggen. Ik heb exact dezelfde versie en geen enkel probleem. Ik gebruik overigens een MacBook met MacOS 10.12.2

Bijdrager
    js038

Ja, vrienden van mij dus ook niet, ik lijkt wel de enige…
    Even de info van mijn mac vermelden is inderdaad ook wel net zo handig:

MacBook Air 2013 CTO (8GB), macOS 10.12.2

Bijdrager
    pruus

Heb jij vrije ruimte genoeg op de schijf?

Bijdrager
    js038

Ja, 14GB vrij, 22GB wisbaar.

Geblokkeerd
    Anoniem

Probeer het eens via een andere gebruiker op je mac.

Bijdrager
    js038

Ik heb even een nieuwe gebruiker aangemaakt en bij Office365 met hetzelfde account ingelogd:
    Via een “andere” gebruiker op de mac reageert Office w├ęl zoals het hoort?!

@Shyos (of iemand anders natuurlijk), enig idee hoe ik het nu op mijn eigen account weer goed werkend krijg?

Bijdrager
    SunKeeper

Als herinstalleren niet helpt, deïnstalleer je niet volledig genoeg.

Zoek eens naar waar er voorkeuren en caches worden opgeslagen in je account. Die wissen + programma verwijderen. Daarna weer installeren.

Hoe het komt? Tja, het blijft Mickeysoft…:-P

Bijdrager
    js038

Die kan ik zo snel even niet vinden…
    En als ik alle Office programma’s verwijder met een app zoals App Cleaner? Die verwijderen toch vaak ook alle bestanden die anders zouden blijven staan?

https://itunes.apple.com/nl/app/app-cleaner-find-remove-applications/id1013897218?mt=12

Bijdrager
    justhan

Hier staat vermeld hoe je Office 2016 voor Mac kunt verwijderen (welke bestanden je moet verwijderen). Merkwaardig genoeg staat Officie 365 voor Mac niet vermeld; alleen de Windowsversies zijn op de help-pagina’s te vinden, maar misschien kun je hier al het een en ander mee rechttrekken.

Bijdrager
    js038

Dank je wel!

Bij onderdeel 2 vindt ik niks bij stap 4 en 5 helaas..

Bijdrager
    js038

correctie:
    ik heb ze allemaal kunnen vinden en alle stappen voltooid, opnieuw geïnstalleerd en opnieuw opgestart 2x: helaas geen effect..:(

Bijdrager
    SunKeeper

Toch Pages een kans geven?:evil:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.