5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Den950

Microsoft Office Word 2011

Hallo mensen,

Ik ben nog maar net over gestapt op OS X (1 maandje ongeveer). En heb nu een klein probleempje met Word. Als je een afbeelding opslaat in Word komen er dunne witte randjes omheen. Heeft iemand enig idee hoe je dit uit kunt schakelen? (Dus een afbeelding in Word> rechter muisknop> opslaan als JPG.

Heb echt geen idee hoe ik dit oplos, in Office voor Windows is dit niet.

Dennis

Bijdrager
    CedricH

Kan je even een screenshot posten (cmd shift 3) want ik ben niet zeker dat ik goed begrijp wat je bedoelt…

Bijdrager
    iHam

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Maar als dit erg lastig voor je is (ivm werk of zoiets) is iWork een goede. Eigen office pakket van Apple. Persoonlijk vind ik dit een veel beter programma en heb ook nooit van die maffe problemen. Maar als nieuwe Mac gebruiker wilde ik jou hierover informeren. Misschien nog een beetje vastgeroest aan Windows?

Bijdrager
    youp.c

<offtopic>
    Ik gebruik zowel Pages als Word, omdat Word toch door vrijwel de meerderheid van de wereldbevolking wordt gebruikt en de compabiliteit van Pages met .doc en .docx toch niet 100% is (niet dat Word 2011, Word 2010, Word 2007 en Word 2008 zo goed met elkaar overweg kunnen, maar toch). Daarnaast is er op school en in mijn huis, op mijn MacBook Pro na, Windows met Office geïnstalleerd op de computers en ik heb nog een pré-OS X tijd gekend waardoor ik toch vaak beter met Word uit de voeten kan dan met Pages. Maar omdat ik slechts een 13 inch scherm heb, neemt het ‘lint’ van office toch veel ruimte in beslag en ik ben dan toch maar eens Pages beginnen te gebruiken en het bevalt me erg. Zolang er niet te veel poespas aan te pas komt gebruik ik dan ook over het algemeen Pages, maar voor ‘belangrijkere’ zaken zoals boekverslagen waaraan ik samenwerk met ‘zielige persoontjes’:sarcastic: die nog Windows ‘moeten’ gebruiken doe ik het op de safe met Word.
    </offtopic>

ontopic:
    Ik heb net meerdere afbeeldingen geïmporteerd in Word en daarna als jpeg opgeslagen en nergens een witte rand ontdekt, misschien bevatte het origineel een witte rand? Of er zit een bug in jouw versie Word, ik gebruik Office 2011 versie 14.1.3, welke gebruik jij?

Bijdrager
    CedricH

<offtopic>
    Ik raad je aan om bij Word te blijven. Ik heb vroeger ook nog Pages gebruikt maar dan heb je elke keer problemen als je wilt uitwisselen met Windows of andere Mac gebruikers die geen Pages geïnstalleerd hebben. De exporteer functie van Pages naar .doc heeft het al moeilijk als er een maar beetje geavanceerdere dingen zoals tekstvlakken, afbeeldingen, nummering met meerdere niveau’s … Er kan ook niet geëxporteerd worden naar .docx. Pages is goed tot je wilt uitwisselen.
    </offtopic>

Ontopic:
    Is er niet per ongeluk een rand toegevoegd aan je afbeelding?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.