12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    hitcher

Microsoft Office 2011 for mac Single License bij vervanging MBP

Wellicht dat iemand mij hiermee kan helpen.

Zojuist heb ik een standaard versie gekocht van MS Office for Mac 2011. Mijn huidige MacbookPro is de eerste generatie Intel uit 2006 en waarschijnlijk op korte termijn aan vervanging toe. Wat gebeurt er nu als ik Office 2011 heb geregistreerd met mijn licentie op mijn huidige MBP en ik de licentie moet overzetten naar de nieuwe MBP. Wordt dat een probleem of kan ik bijvoorbeeld de licentie eerst verwijderen op mijn oude MBP en dan overzetten naar mijn nieuwe MBP?

Bijdrager
    Gastonw

Volgens mij is een licentie van Office voor maximaal vijf computers.

Bijdrager
    hitcher

Misschien zijn er meer licenties bij de Home editie. Ik heb een editie gekocht met Outlook. Je kunt een single license kopen maar ook een versie met twee licenties. Aangezien ik maar een enkel exemplaar gebruik heb ik de single license gekocht. Hierbij ga ik ervan uit dat bij een nieuwe computer het programma opnieuw mag worden geïnstalleerd. Uiteraard begrijp ik dat de oude versie dan verwijderd moet worden.

Bijdrager
    Oppie

Geen probleem.
    Alleen als ze in hetzelfde netwerk opgestart worden, zal de laatst opgestarte weer sluiten. Dat is alles.

Bijdrager
    Gastonw

@Oppie

Lijkt me niet; ik heb hier thuis op elke Mac (zes totaal) Office:Mac 2008 geïnstalleerd, en die kunnen perfect naast elkaar draaien.

Bijdrager
    Oppie

Dan heb jij een multi-licentie?!

Bijdrager
    hoofh

bij aanschaf van een nieuwe vervangende mbp zet je gewoon met timemachine de inhoud van je oude mbp over naar je nieuwe. Office staat dan gewoon klaar voor gebruik en vraagt geen nieuw licentienummer. Heb dit zelf al meerdere keren zo gedaan. Succes!

Bijdrager
    Gastonw

@Oppie

Niet dat ik weet; heb overal dezelfde licentie ingevoerd, maar deze Office had ik gratis bij m’n Mac gekregen.

Bijdrager
    hitcher

Ik heb ook Superduper! waarmee je een exacte kopie (image) kunt maken van je harddisk. Ik ga dit proberen zodra aan de orde. Ben benieuwd of dat gaat werken. Uiteraard kan ik ook timemachine overwegen.

Bijdrager
    iep
    Oppie op 16 april 2011

Geen probleem.

Alleen als ze in hetzelfde netwerk opgestart worden, zal de laatst opgestarte weer sluiten. Dat is alles.
    In Office 2008 en eerdere versies ja maar daar maakt de topicstarter geen gebruik van. Office 2011 kent naast Outlook een andere grote wijziging en dat is de activatie procedure. Dit is nu gelijk aan de Windows variant. Je moet dus een serienummer invoeren en de kopie online activeren. Iedere Office licentie kent z’n eigen hoeveelheid machines waarop deze geactiveerd mag worden.

Op het forum van Office for Mac kwam ik het volgende topic tegen: Question: Activation after changing harddisk fails (zoals daar staat is een student licentie voor maar 1 computer).

@Gastonw: bij Office 2008 en eerder ging hij op het lokale netwerk controleren of er versies met het zelfde serienummer draaide. Afhankelijk van de licentie stond hij het opstarten dan wel of niet toe. Dit was iets wat je eenvoudig met een firewall kon blokkeren. De nieuwe activatie methode is een stuk beter omdat het geen netwerkvervuiling oplevert (onnodig broadcast verkeer om licentie te checken) en het ook niet zo eenvoudig te omzeilen is.

Bijdrager
    daantje22

Kan ik met 1 licentie mijn beide Macs (iMac en macbookpro) voorzien van een goed werkende office of heb ik dan echt 2 licenties nodig?

Bijdrager
    ventus2ct

Ik heb een familiepakket Office:Mac 2011 voor thuisgebruik en studenten gekocht.
    Op de doos staat dat de licentie gelding is voor 3 Macs per huishouden.
    Dit pakket heb ik de afgelopen week op 3 iMac’s ge├»nstalleerd.
    Na installatie moet je direct de product key intikken en dan geeft het programma aan dat het geregistreerd is.

Vandaag heb ik als test Office2011 ook geïnstalleerd op een iMac die niet wordt gebruikt voor Office en op een MacBookPro.
    Op beide extra Macs werd de product key gewoon geaccepteerd en werkt Office normaal.
    Blijkbaar wordt er door MS niet geregistreerd dat deze product key al ten minste drie keer is gebruikt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.