30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 121)
  • Q:
    Bijdrager
    STEVEJ0BS

Microsoft Office 2008 voor de Mac

De website van Office 2007 is online.

http://www.macoffice2008.com

Mijn eerste indruk van Word 2008: wat lijkt het op iWork!
    Ik had liever gezien dat Microsoft een versie maakt die vrijwel hetzelfde is als Word 2003 op de PC. Die werkt echt al uitstekend.

Entourage ziet er wel heel mooi uit! Een klein scherm met de looks van iCal.

Wat vinden jullie?

Inactief
    Anoniem

Looks good:wink: Ik gok op 29 maart:D

Bijdrager
    bassbug

Helaas gaan we weer met tekstverwerkers in de richtig die ooit (rond 1990?) eens gingen: tekstverwerkers worden halve DTP paketten. Teveel grafische poespas, wyswyg tot de laatste pixel, etc.

Bijdrager
    ollebolle
    ”bassbug”

Helaas gaan we weer met tekstverwerkers in de richtig die ooit (rond 1990?) eens gingen: tekstverwerkers worden halve DTP paketten. Teveel grafische poespas, wyswyg tot de laatste pixel, etc.

er bestaat toch nog altijd die andere modi waarbij je enkel tekst en ordening (niveau’s) ziet, ik ben de namen kwijt van die modi, maar ze zijn er.

dat je daarna de opmaak kunt verzorgen vind ik echt een goede feature!

edit: outline view en normal view heten ze

Bijdrager
    mvdenberg

Laat die office pakketten maar lekker uitgebreid worden: met al die mooie sjablonen kan je alle richtingen op gaan. Ik ben zeker niet creatief m.b.t. DTP, dus zijn het voor mij handige dingen.
    En ja, je kunt altijd nog kiezen voor het lege en witte A4 vel, dus zie ik het probleem niet zo.

Bijdrager
    JWB
    ”mvdenberg”

Laat die office pakketten maar lekker uitgebreid worden: met al die mooie sjablonen kan je alle richtingen op gaan. Ik ben zeker niet creatief m.b.t. DTP, dus zijn het voor mij handige dingen.
    En ja, je kunt altijd nog kiezen voor het lege en witte A4 vel, dus zie ik het probleem niet zo.

Ik zie het probleem ook niet zo. Er zal wel een markt voor zijn. En zolang het mogelijk is om alle poppenkast te omzeilen, zoals in iWork, vind ik het allemaal prima.

Sleutelbeheerder
    Night
    ”mvdenberg”

Het lastige is dat mensen zich helemaal uitleven in die programma’s en het dan aanleveren bij de drukkerij (Kijk het is al helemaal kant en klaar, het kan zó gedrukt worden!), die er vervolgens weinig tot niets mee kunnen*. Leg dát maar eens uit aan de klant. :x

*) Bijvoorbeeld:

[*:5514982823]Word geeft niet aan welke lettertypes er gebruikt zijn, of dat er lettertypes ontbreken, het moddert maar wat aan met het beschikbare, met als gevolg dat de opmaak behoorlijk kan afwijken op een andere dan de orginele computer.
      [*:5514982823]Alles wordt in (slechte) RGB gemaakt
      [*:5514982823]Vaak wordt alles in beeldschermresolutie aangeleverd
      [*:5514982823]Vaak worden gebruikte illustraties in incompatibele formaten verwerkt, zodat ze niet aanpasbaar zijn
      [*:5514982823] etc etc
      [/list:u:5514982823]

Bijdrager
      mvdenberg

uhm… je kunt die documenten omzetten (mbv appeltje P) naar een PDF bestand. En daar kan een drukker wel wat mee.
      En dit geldt ook voor een normaal WORD document: doordat er zoveel versies zijn (ook op het windowsplatvorm) wil een drukke zo wie zo altijd PDFjes ontvangen.

Bijdrager
      Nikita

Ik ben trouwens redelijk benieuwd naar de snelheid. Word 2004 start bij mij sneller op (iMac alu 2.0 GHz – dus via Rosetta) dan Word 2003 op een XP computer (en da’s dus native).

Nou zal de nieuwe versie waarschijnlijk vol zitten met nutteloze ‘extra’s’ die de boel weer vertragen. Maar toch he…

… Volgens mij zit dat Ribbon geval er trouwens ook in, waar in de Windows versie zoveel kritiek op was. De Windows versie van Office 2007 vind ik trouwens vreselijk onoverzichtelijk. Ze hebben linksboven in de hoek een soort van ‘Office Startknop’ geplakt waar vanuit je je bestanden kan opslaan e.d. Echt onwijs logisch… *kuch* :roll:

Bijdrager
      MJG

Is er al bekend of er in Office 2008 Nederlandse grammatica controle zal zitten?

Bijdrager
      G-Force

Ziet er zeer goed uit, ik wacht er al een behoorlijke tijd op. Ik werk veel in Word maar het is soms zo verschrikkelijk traag. Ik ben sinds kort ook Pages aan het proberen maar ik kan totaal niet overweg met de inhoudsopgave, ik zal wel iets fout doen (ga me er wel wat meer in verdiepen) maar ik denk toch dat ik bij Office blijf, zeker als ik hem voor minder dan 100 euro via Slim kan krijgen.:)

Keynote vind ik wel een STUK beter dan PowerPoint. Numbers heb ik nog niet echt een mening over.

Over de Ribbon, dit systeem -ik geloof dat het de Elements Gallery heet-, is zeker niet hetzelfde als de Ribbon. Standaard is het als het goed is ingeklapt en komt alleen tevoorschijn als je hem nodig hebt. In Office 2008 zitten de meeste taken volgens mij nog steeds in het opmaakpalet en bovenin zijn zoals gewoonlijk knoppen te vinden. Heel anders dan de Ribbon als je het mij vraagt.

Bijdrager
      Walkingfingers

releasedatum;15 januari 2008
      en nu maar hopen dat eea probleemloos draait onder Leopard.

Bijdrager
      Steve Brooklyn

In welke talen wordt deze uitgebracht?

Ik zie nu alleen nog maar Engels en Frans?

Bijdrager
      The JM

Geef mij maar iWork 8)

Bijdrager
      Steve Brooklyn

Dat vroeg ik niet…

Bijdrager
      Steff

Microsoft Office 2008 bied zeker leuke mogelijkheden! Zoals ik het nu zie denk ik dat Microsoft echt haar best heeft gedaan om er iets van te maken, en is de Mac variant niet leuker dan de PC variant?

Bijdrager
      Mac Hammer Fan

Kan iemand mij vertellen of die vervelende bugs zoals verspringen van kaders en vooral “the disk is full” bug opgelost zijn in Office 2008? Een andere irritante fout is als ik illustraties bewerk, dat ik een boodschap krijg om ze apart als .doc op te slaan. Voor mij is Office 2004 Word vrijwel onbruikbaar op mijn MacBook met 4GB RAM eens ik met grote documenten met veel illustraties werk. En Powerpoint gaat op mijn G5 regelmatig hangen bij afspelen van pps-bestanden uit e-mails.
      Gelukkig doet Keynote dat niet. Dat programma is stukken beter dan Powerpoint als je het mij vraagt.

Ik overweeg een alternatief voor Word aan te schaffen. Jammer dat Pages de formule editor MathType niet volledig ondersteunt zoals AppleWorks. Ik denk er zelfs aan om eventueel Quark te proberen. De Edu versie kost niet meer dan Office 2004.

Bijdrager
      Mac Hammer Fan

Nog een tegenvaller met Office 2008. Zopas gelezen dat MathType incompatibel is met Word 2008, doordat VBA niet meer is ondersteund. Daar zullen een aantal Word-gebruikers zeker niet mee gediend zijn.
      :(
      Ben blij dat ik het pakket niet aangeschaft heb. Heb wel eens geloerd bij een kennis. Er zijn wel ook een aantal verbeteringen,
      ik heb bvb de indruk dat het wat beter gaat met verplaatsen van afbeeldingen in kaders, maar het feit dat m$ beslist om VBA te laten vallen is voor mij al genoeg om niet up te graden.

Bijdrager
      Rub3n

ik heb in entourage, als ik paar replies heb, dat de replies dan heel groot worden, 20pt ofzo.

Iemand die dit probleem kent? En eventueel een oplossing?

Bijdrager
      Mac Hammer Fan

Zelfs Pages ondersteunt nog MathType, helaas niet perfect.
      Maar een equation object dat je geplakt hebt in Pages, kan je nadien terug kopiëren en in MathType plakken en bewerken..

Bijdrager
      proud

Godverdomme office 2008 is lelijk…

Die icoontjes alleen al! Ik ben wel blij dat het beter draait dan ervoor, maar dat is dan ook alles…

Bijdrager
      Gates

Hoe zit het met de vreemde talen (Arabisch, Hebreeuws etc)? Is dat probleem opgelost in office 2008? Kan iemand mij dat vertellen of wil iemand het proberen met de trialversie (desnoods geef ik aan welke letters je moet intikken en hoe het er moet uitzien)

Bijdrager
      Gates

niemand?

Bijdrager
      BartjeGossen

Stuur even die info op dan test ik het even voor je en maak ik een screendump. Geef even je mail via een PM.

Bijdrager
      Gates

Volgens mij toont Safari het ook op de juiste manier (bij mij in ieder geval wel). De letters zijn op Arabische weergave (en dus niet Arabisch Qwerty): f-n-j [spatie] o-s-k
      Wat er komt te staan is Bart Gossen: برت خسن

Als het er als volgt uitziet dan is het probleem van office 2004 niet opgelost: ب ر ت خ س ن
      Bedankt voor de moeite.

Bijdrager
      BartjeGossen

Ik heb de landinstellingen op alle drie de manieren Arabisch gezet en verhip er klopt niets van in Office (en dus wel als ik het naar Safari plak). Overigens komt de oplossing die jij geeft er ook niet helemaal uit.

Bijdrager
      Gates

Jammer dat er niets aan gedaan is! Kost het ze dan zoveel moeite?

Bijdrager
      Cloudsurfer

Ik heb het even geprobeerd bij een vriend… misschien heb ik er niet genoeg tijd mee doorgebracht, maar ik vond het nogal verwarrend werken. Al die submenu’s zijn nu gewoon in het ‘Ribbon’ verwerkt met leuke plaatjes, maar het blijft een zoekwerk. En als je een grafiek wilt invoeren wordt gewoon Excel geopend. Alsof Word dat niet kan.

Nee, ik blijf bij iWork 08.

Bijdrager
      Juch

Ik heb nog wel een andere bug ontdekt die HEEEEL irritant is. Namelijk dat Officee 2008 nogniet zo goed om kan gaan met Spaces en zelfs Exposé. De windows verspringen nog wel eens als je gebruikt maakt van meerdere spaces. Tis echt heel slecht.
      Voor de rest is Office 2008 heel fijn om mee te werken

Bijdrager
      MrPapple

Is er nu al ergens een demo beschikbaar van Office 2008? Want via de Mac site van Microsoft word je niet echt veel wijzer :(

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 121)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.