20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    RobApple

Microsoft Office 2008 NL – kan programma’s niet opstarten

Dinsdag jl. heb ik Microsoft Office 2008 NL aangeschaft (legale thuisgebruik en studenten versie € 105,91).
    Vervolgens DVD geïnstalleerd. Product=id heb ik geregistreerd. Voorbeeld: Excel opstarten. Nu blijft hij steeds hangen bij: Programma voor verbetering van de gebruikerservaring. Ik toets in: Nee – doorgaan. Dan: Aan de slag. Controleer op Updates. Heb ik geïnstalleerd. En verder komt het programma niet. Draai in een cirkeltje rond. Ik kom niet verder. Wie heeft de oplossing? Heb ook nog legale Office 2004 erop staan.

Inactief
    Anoniem
    ”RobApple”

Heb ook nog legale Office 2004 erop staan.

Die moet je er eerst afgooien!

Programma’s -> Microsoft Office 2008 -> Additional Tools -> Remove Office

Office 2004 & 2008 verwijderen, en dan Office 2008 opnieuw installeren.

Bijdrager
    RobApple

Eraf gooien. O.k. Ik wil wel graag alle gegevens overzetten van Office 2004 naar Office 2008, voordat ik Office 2004 weggooi.
    Anders zou ik alle gegevens kwijt zijn. Hoe gaat dat?

Bijdrager
    wouwout

onzin ik heb 2004 en 2008 naast elkaar draaien. geen enkel probleem. ik denk dat dat je problemen niet oplost. ik zou eens op zoek gaan naar de 2008 preference bestanden in de bibliotheek. en die (eventueel 1 voor 1) weggooien.

Inactief
    Anoniem
    ”RobApple”

Ik wil wel graag alle gegevens overzetten van Office 2004 naar Office 2008, voordat ik Office 2004 weggooi. Anders zou ik alle gegevens kwijt zijn.

Begrijp niet goed wat je met “gegevens” bedoelt. Als je doelt op Word-bestanden en dergelijke, dan hoef je je geen zorgen te maken. De uninstaller mikt enkel de programma’s weg… je bestanden blijven gewoon op je harde schijf staan.

”wouwout”

onzin ik heb 2004 en 2008 naast elkaar draaien. geen enkel probleem. ik denk dat dat je problemen niet oplost.

Dat jij geen problemen hebt maakt niet dat mijn advies “onzin” is. Microsoft raadt zelf aan om eerst de vorige versies van Office te verwijderen. Gezien geen enkel programma opstart denk ik toch echt dat er bij het installeren iets fout is gelopen.

Moderator
    unSOUND

Wat er eerder is gebeurt, is dat er een update is uitgevoerd, waarbij je oude serial ongeldig is geworden. Bij 2 ( van de ongeveer 4000 ) updates is het nodig om je serienummer ook te updaten. Doe je dat niet, kom je dus in die loop die RobApple beschrijft. Wat je in dat geval moet doen is de registratie-info verwijderen en een serienummer gebruiken wat up-to-date is.

Inactief
    Anoniem

Uninstall Office for Mac

When you uninstall Office for Mac, you must also delete some preference files. This lets you reinstall Office by using a different product key. For example, if you mistakenly installed Office 2008 Home and Student Edition on multiple computers but used the same product key, you have to uninstall Office by using the following instructions, and then reinstall Office by using a different product key.Three product keys are included with Office 2008 Home and Student Edition.

– In the Finder, select /Applications/Microsoft Office 2008, and then on the File menu, click Move to Trash.

– Select /Users/user_name/Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 settings.plist, and then on the File menu, click Move to Trash.

– On the Finder menu, click Empty Trash

Bijdrager
    RobApple

@ Unsound. Je hebt een product id nummer xxxxx-xxx-xxxxxxx-xxxxx en 3 PRODUCT KEY Office Mac codes met 25 posities op de hoes waar de DVD inzit, letters en cijfers door elkaar. Deze 3 keys werken geen van allen. Ik snap er niks van. Wat is registratie-info? Waar kan ik dat vinden? En wat is een serienummer? Is dat de Product Key met 25 posities, waar ik 3 verschillende van heb?

Moderator
    unSOUND

Het gaat om de product key. Waar het op neer komt is dat als je bijvoorbeeld Office versie 12.0.0 koopt, deze key werkt. Update je vervolgens naar 12.1.xxx, dan is de key verouderd. Je moet in dat geval een key invoeren die wel geldig is voor 12.1.xx

Bijdrager
    wouwout
    Dat

Sorry maar je hebt in zoverre geen gelijk dat 2004 en 2008 wel naast elkaar kunnen draaien, google er maar eens op. Het is alleen belangrijk dat 2004 voor 2008 wordt geinstalleerd, wat automatisch zo is als je eerst 2004 gebruikt. Verder biedt Microsoft je de optie om 2004 te verwijderen na installatie van 2008, maar is dat niet verplicht en krijg je daar ook geen waarschuwing.

Bijdrager
    RobApple

@ Unsound. Hartelijk dank. Heldere uitleg. Ik snap het nu. Dan installeer ik Office 2008 opnieuw, dan de Product Key ingeven en dan updaten. In die volgorde.

Bijdrager
    RobApple

Helaas. Microsoft Office 2008 NL werkt nog steeds niet. Hetzelfde probleem, nadat ik Office NL 2008 opnieuw heb geïnstalleerd. De oude weggegooid. Opnieuw vanaf DVD geïnstalleerd. Geen Update gedraaid.
    Draait weer in een loop. De instructies van Unsound opgevolgd. Maar helaas. Ik kom er niet uit. Wie wel?

Bijdrager
    KR1275

Klinkt als een probleem met OS-X. Ik heb ooit zoiets gehad met Compressor. Pas toen ik het OS opnieuw had geinstalleerd, werkte het weer. Er is ergens een conflict.

Bijdrager
    wouwout

kijk eens naar je office preference bestanden en verwijder die (tijdelijk) en start office dan op.

Bij OS X opnieuw installeren vervang je die bestanden ook, die herinstallatie lijkt me een beetje drastisch.

Inactief
    Anoniem

Eerst alles van Office eraf mikken met de uninstaller (testdrive / 2004 / 2008), dan handmatig alle restanten van Office uit je bibliotheek peuteren, dat zijn…

[1] de hele Office map, te vinden onder Users -> User_name -> Library -> Preferences -> Microsoft -> Office
    [2] elke microsoft.plist die ook maar iets te maken heeft met Office (Users -> User_name -> Library -> Preferences)

Prullenmand legen, en dan Office 2008 opnieuw installeren.

Succes.

Bijdrager
    wouwout

vergeet niet user / bibliotheek / application support / microsoft / office
    (al weet ik niet precies wat dat daar doet)

edit: zijn sjablonen. maar gooi maar voor de zekerheid weg.

Inactief
    Anoniem

De oplossing volgens Microsoft…

Bijdrager
    RobApple

Dank je wel. Ga ik doen.

Bijdrager
    jumper

Deze manier werkt inderdaad perfect. Ik heb het onlangs zelf ook nog gedaan.

Bijdrager
    RobApple

@ Zakske. Fantastisch. Het is gelukt. Hartelijk dank.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.