6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JFigaro34

Microsoft Office 2004: Nederlandse spelling?…

Ik heb Microsoft Office 2004 voor de mac en nu schrijf ik vaak teksten in het Nederlands, maar sommige woorden die goed gespeld zijn worden automatisch gewijzigd in de Engelse woord dat er het meeste op lijkt. Dat is de reden dat ik die automatisch spelling check heb uitgezet….
    Maar het zou me toch fijn lijken als mijn tekst onderworpen kon worden aan een Nederlandse spelling check.. Zit deze functie ook in Microsoft Office 2004 en hoe kan ik dit instellen. By the way ik heb destijds the automatische spelcheck uitgezet, hoe zet ik die weer aan… Kort samengevat heb ik dus 2 vragen:

1) Automatische spelling check weer aanzetten..
    2) Automatische spelling check in de Nederlandse taal wijzigen..

Groetjessss

Bijdrager
    4iam

Spellingcheck aanzetten volgens mij onder Tools>Options

en taal wijzigen onder Tools>Language je default wijzigen.

je merkt dat ik alles in het engels geinstalleerd heb.

Bijdrager
    Powerpuppy

Er zitten gewoon fouten in Office, ik heb dat probleem ook gehad, en kreeg het niet goed, inmiddels los ik het anders op, mijn kids gebruiken Mellel, die heeft wel een goede spelchecker, zelf gebruik ik pages en exporteer dat naar PDF gaat perfect

Bijdrager
    wjgmspeedy

Weer zo’n vraag die om de haverklap voorbij komt. De woorden “office” en “spelling” leveren dit op.
    (Sorry, normaal stoor ik me niet zo snel aan topics.) :wink:

Bijdrager
    Lustigson

Het klikt alsof het probleem niet de spellingcontrole is, maar de zogenaamde AutoCorrectie. Ik heb zelf geen ervaring met Office voor Mac, maar in Office voor Windows heb je onder Extra > AutoCorrectie-opties — je merkt dat ik de Nederlandse versie geĂ¯nstalleerd heb;-) — waarmee je bepaalde automatische vervangingen kunt aan- en uitzetten. Misschien dat je daar iets vindt?

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Volgens mij moet je “Value pack” van de installatie CD installeren.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.