30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)
  • Q:
    Bijdrager
    dsdude

Microsoft neemt de strijd op tegen apple!

Ze geven het niet op, weet niet of het oud is maar staat toch vooraan de online krant in belgië.

iPod concurrent van Microsoft tegen kerst op de markt

Het Amerikaanse softwarebedrijf Microsoft komt volgens het financiële persagentschap Bloomberg nog tegen kerst met een eigen muziekspeler op de proppen. De mediaspeler moet de concurrentie aangaan met de immens populaire iPod van Microsofts rivaal, Apple.
    Het toestelletje zou worden uitgerust met draadloze netwerkmogelijkheden, wat het voor gebruikers mogelijk moet maken onderweg muziek te downloaden. De computergigant zou momenteel in gesprek zijn met platenmaatschappijen en televisiestations en onderhandelt onder meer over het aanbod van muziek en video’s in een eigen online muziekwinkel, aldus Bloomberg. De ontwikkeling van de muziekspeler is in handen van de topman van de Xbox-divisie.

Apple domineert met de iTunes-winkel en de iPod de online muziekmarkt. Zo zou naar schatting de helft van de muziekspelers een iPod zijn, en is de iTunes Music Store zelfs goed voor meer dan 70 procent van de totale digitale muziekverkoop in de Verenigde Staten. Eerdere pogingen van Sony of Microsoft om Apple van de troon te stoten, liepen voorlopig op niets uit.

De dominante machtspositie van Apple op de markt van digitale muziek is niet alleen een doorn in het oog van Ballmer & co, maar ook van de platenbonzen, voegt de internetnieuwssite ZDNet er aan toe. Die ijveren al enige tijd voor variabelere prijzen (lees: hogere prijzen) voor bepaalde songs. Apple houdt echter vast aan het principe van 99 dollarcent voor één song.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Right ^^.

Bijdrager
    Nikita

Nou, ik ben benieuwd hoeveel spelletjes je d’r op kan spelen en hoeveel instellingen je kan veranderen. En meer functies die d’r op zitten… Overbodige functies. En knopjes. En het formaat. En …

Bijdrager
    DarkRaverNL

Volgens mij komen ze daar een beetje te laat mee ? 95% van de wereld mag dan wel een peecee hebben, maar 95% van de wereld heeft ook een iPod;)

Bijdrager
    @iMen

dat kan geen succes worden, tenzij ze veel en veel goedkoper worden dan de iPod

Bijdrager
    DarkRaverNL

Dan nog, er zal wel te veel prul op en aan zitten, mensen willen simpelheid, zoals de iPod.

Bijdrager
    @iMen

ja indd. en de iPod heeft al teveel macht ingenomen zodat het haast onmogelijk is voor microsoft om hem succes vol te maken…

Bijdrager
    DarkRaverNL

Kortom, :apple: p00ns windhoos.

Bijdrager
    Marresc

Bron?

Bijdrager
    dsdude

Bv:

Micropod -> zo groot als een ijskast.

Zet nu windows micro op je micropod of hoe hij gaat nomen!

dowload serc-vice pak 2 en zo van die dingens.

En dan als je online single kan downloadebn had ik ookal aan zitten te denken of met elkaar utiwisellen, dan krijg je wss zoiets:

Er is een fout opgetreden tijdens de overderdracht van dit bestand. Wilt u dit raport verzenden?

Bijdrager
    dsdude
    Inactief
    Anoniem
    ”dsdude”

iPod concurrent van Microsoft tegen kerst op de markt

Ze zeggen er niet bij welke kerst.
    Wordt waarschijnlijk een paar keer uitgesteld.
    Kerst 2008?

Bijdrager
    Xcode

Daar komt microsoft dan weer mooi te laat mee.
    Volgens mij wil Microsoft met hun muziekspeler zich van de iPod onderschijden door virussen mee te leveren…:P

Inactief
    Anoniem

De bron is eigenlijk Reuters, maar blijkbaar is het in het Nederlands vertaald door een nitwit. Het Engelse bericht speculeert over dat Microsoft mogelijk met een concurrent voor de iPod komt. In het Nederlandse bericht lijkt het of het een feit is.:?

Microsoft seen edging onto Apple’s iPod turf
    But analysts say Apple should still maintain market high ground

Last Update: 3:26 PM ET Jul 6, 2006

SAN FRANCISCO (MarketWatch) — Apple Computer Inc. could soon find itself facing more competition for its iPod digital music player from its old rival Microsoft Corp., as the software giant is reportedly ready to launch its own portable media player in time for the key holiday shopping season.

According to published reports, Microsoft is preparing to roll out a competitor to the market-leading iPod which will be capable of downloading songs wirelessly, something that current iPod models can’t do.
    Microsoft, whose Media Player software currently runs on portable music players made by others, is preparing its own device that will reach retail shelves for the end-of-the-year consumer-shopping bonanza, Bloomberg News said in a report.

A Microsoft spokesperson said the reports were based on “speculation and rumors,” echoing remarks made by Microsoft Chairman and co-founder Bill Gates at a technology conference in May. Apple didn’t immediately return calls seeking comment.

Such a device has been the subject of intense speculation during the last six months as Microsoft seeks a way to blunt Apple’s dominance of the market for so-called MP3 players.
    Gene Munster, an analyst with Piper Jaffray, said that while Microsoft isn’t saying anything directly about entering the fray against the iPod, the company’s history of leaking information in advance of product releases suggests a device is in the works.

Still, it’s far from certain that a Microsoft-branded device will be able to supplant the iPod, which holds about 75% of the U.S. market for digital media players, according to the research firm NPD Group. Apple’s iTunes Internet music store accounts for more than 70% of all legally downloaded songs.

“The question will be, ‘Does anybody want it?'” Munster said. “If it’s just the same old MP3 player, there are already lots of those out there. It doesn’t mean Microsoft won’t be successful, but they will have to do something more,” by adding new features, he said.

The latest reports come amid the usual summer speculation about what Apple has up its sleeve for the back-to-school and holiday seasons. Apple hasn’t released a new iPod since bringing a 1-gigabyte version of the iPod Nano to market earlier this year, and analysts and investors have begun to wonder what the company will do next.

The company will hold its annual developers conference in San Francisco in August, and Chief Executive Steve Jobs will be expected to show off something for the throngs of faithful Mac users that attend.

Analysts are looking for Apple to do a redesign of the iPod that could include everything from an iPod cellphone to a new video iPod with a larger screen. The ability to download songs from iTunes wirelessly is seen as one of the most-desirable features.
    Munster said that based on demand and technological advances, it wouldn’t be a surprise to see Apple come out with a new iPod that has wireless-downloading capabilty.

Part of Microsoft’s strategy

For Microsoft, pushing into the consumer-electronics market with its own MP3 player would fit with its strategy to expand outside of the software markets that it dominates. The company makes the Xbox line of video game players and has also made forays into the market for tiny, hand-held computers.
    But such a move could see Microsoft competiting against its own partners instead of Apple, according to Shaw Wu, an analyst with American Technology Research.

“No matter what Microsoft says, this move essentially puts Microsoft in direct competition with its partners that it has worked with over the past three-to-four years,” Wu wrote in a recent research note. Wu said Microsoft’s entry into the digital-media player market would likely have a larger competitive effect on its partners such as Sony Corp., Samsung and Creative Technology Ltd.

Wu said that Microsoft could do something similar to what Apple has done with the iPod and iTunes Music Store, but that the company has struggled to make money with similar business extensions, including the Xbox. Wu questioned whether Microsoft “is willing to fund another potential highly unprofitable business.”

Apple shares fell more than 2% in afternoon trading Thursday, while Microsoft shares were slightly higher.

Bijdrager
    GJB

misschien kan je er ook spreadsheets op maken :roll:

Bijdrager
    Nikita
    ”GJB”

misschien kan je er ook spreadsheets op maken :roll:

En mee bellen via optioneel bluetooth setje :?

Inactief
    Anoniem

Ja… nu zitten jullie wel te geinen… maar MS kennende zullen ze het ongetwijfeld volproppen met overbodige zooi en een leuk OS-je uit de stal van MS zelf.

Het klinkt shit en dat is het vast ook, maar dat heeft MS er niet van weerhouden om een monopolist te worden. Most people love shit.:roll:

Bijdrager
    Nikita

D’r zijn / waren een hoop kritieken over de alomvertegenwoordige startknop in Windows CE / Windows Mobile… Temeer omdat dat ding zo’n hoop ruimte inneemt…
    Maar toch, ik denk niet dat het zo’n succes wordt. Kijk naar de Zen:Vision M of hoe dat ding ook heet. Lijkt veel op Windows, kan meer, wordt zelfs aanbevolen boven de iPod als je kijkt naar wat ‘ie kan, heeft betere integratie voor Windowsgebruikers d.m.v. Windows Media Player en tóch loopt 75% van de mp3-speler-bezitters met een iPod rond :wink:

Gast
    Anoniem

:lol: De nieuwe portable mediaplayer 2007 Mobile XP human ear edition from Microsoft…. net als die ene “iPod verpakking ala Microsoft” reclame…

Bijdrager
    Cenobyte
    ”Nikita”

Nou, ik ben benieuwd hoeveel spelletjes je d’r op kan spelen en hoeveel instellingen je kan veranderen. En meer functies die d’r op zitten… Overbodige functies. En knopjes. En het formaat. En …

Zou ie ook net zo soepel lopen als grote broer Windows? Ik zie me al constant CTRL-ALT-DEL in rammen op zo’n klein mp3-spelertje…

Bijdrager
    Nikita

Daar zullen ze wel een speciaal knoppie voor maken :wink:

Bijdrager
    ENell

Wanneer Microsoft een geheel draadloze MP3 speler op de markt brengt met Bluetooth zodat je onderling muziek kunt uitwisselen, dan geef ik MS een kans.

Bijdrager
    supergrover

een windows ipod die steeds vastloopt, daar moet een markt voor zijn :evil:

Bijdrager
    @iMen

jullie zitten nou wel te geinen…ik denk ook niet dat het wat wordt, maar stel nou dat er bleutooth op zit, en alles met 1 knop kan gedaan worden, dat het scherm lekker groot is, dat de baterij 30 uur meegaat, dan kan het best een succes worden,

Bijdrager
    Nikita

Bluetooth schijnt nogal veel stroom te trekken dus als je dan een flinke speelduur wilt hebben moet je wel een enorme accu hebben. En dat betekend dus weer een vrij groot apparaat. En een accu is een duur dingetje dus zal ‘ie ook wel weer prijzig worden. Tenzij MS bijlegt op de prijs (net als met de Xbox), maar dan zie ik niet in waar ze dan hun winst vandaan willen halen…

En de Windows-wereld kennende kan niks met 1 knop worden geregeld (en ook niet met 5) :wink:

Bijdrager
    dsdude

@nikita; microsoft en son y maken velies op hun consoles, Nintendo niet. Maar sony en microsoft hebben zowat dezelfde tactiek, de winst op de spelen maken, nintendo mkan winst op de spelne maken en op de console en dat lijkt mij beter…

Maar ik denk niet dat het de bedoeling is dat je echt games er op gaat spelen dus waar gaan ze de winst op maken? Prepaid kaarten zoals bij xbox live ofzo?

Inactief
    Anoniem

Zou het niet gewoon een combi-ding worden? Er wordt namelijk ook gespeculeerd dat MS met een portable versie van de X-Box zou komen. Mocht het zo’n ding worden, dan lijkt het me eerder een concurrent voor de PSP dan de iPod.

Benieuwd wat voor lelijks ze nu weer uit die hoge hoed van ze gaan toveren.:roll:

Inactief
    Anoniem

Hèhèhè… was niet eens zo stom geredeneerd.

”BusinessWeek”

Then there’s the device itself. As of early this year, Microsoft was debating whether to add video-game capability to the device to leverage its success with the Xbox gaming console. That’s not likely to be part of the first version of the product, since it’s probably too late to have games ready for Christmas. That creates a potential branding quandary, since it would likely preclude Microsoft from using its one hip brand—Xbox.

Bijdrager
    Blomme

Volgens mij kan dat toch ook niet echt inslaan hoor. :?
    Als je nu een BEETJE nadenkt weet je toch wat er het stabielst zal zijn. Allez…
    Zet een Appel tegen een Winblows …
    Dan moet dat net hetzelfde zijn met hun mp3’s zou ik zo denken.

Wss kan je dan expension packs downen ofzo om virus up to date te blijven :evil:
    voor de pure verzamelaars :innocent:

Bijdrager
    MacBeer
    ”@iMen”

jullie zitten nou wel te geinen…ik denk ook niet dat het wat wordt, maar stel nou dat er bleutooth op zit, en alles met 1 knop kan gedaan worden, dat het scherm lekker groot is, dat de baterij 30 uur meegaat, dan kan het best een succes worden,

Dat zou inderdaad een succes worden…. maar we hebben het wél over Microsoft he :wink:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 56)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.