23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    pensioen

Microsoft Internet Explorer 5.2.3

Ik ben sinds kort in het bezit van MAC OS X 10.4.5 ( daarvoor had ik 10.2.9 )
    Als ik op internet zoek met Microsoft Internet Explorer 5.2.3. dan heb ik zeer regelmatig dat het stopt, en krijg de mededeling : ” INTERNET EXPLORER IS ONVERWACHT GESTOPT ”
    Dat had ik al met 10.2.9 maar nu ik 10.4.5 heb is het nog steeds vaker.
    Ik werk met ADSL van PLANET, en mijn computer is een iMac met 800 mHZ processor PC GS en een geheugen van 512 MB SDRAM.
    Mijn vrouw die met een WINDOWS machine op dezelfde ADSL werkt heeft er helemaal geen last van.
    Weet iemand wat ik daar aan kan doen ?
    Met ” SAFARI ” gebeurt het trouwens ook, maar dan iets minder vaak.:oops: :oops: :oops:

Bijdrager
    a la Mac
    ”pensioen”

Ik ben sinds kort in het bezit van MAC OS X 10.4.5 ( daarvoor had ik 10.2.9 )
    Als ik op internet zoek met Microsoft Internet Explorer 5.2.3. dan heb ik zeer regelmatig dat het stopt, en krijg de mededeling : ” INTERNET EXPLORER IS ONVERWACHT GESTOPT ”
    Dat had ik al met 10.2.9 maar nu ik 10.4.5 heb is het nog steeds vaker.
    Ik werk met ADSL van PLANET.
    Mijn vrouw die met een WINDOWS machine op dezelfde ADSL werkt heeft er helemaal geen last van.
    Weet iemand wat ik daar aan kan doen ?
    Met ” SAFARI ” gebeurt het trouwens ook, maar dan iets minder vaak.:oops: :oops: :oops:

Internet Explorer voor de Mac bestaat niet maar, Safari gebruiken dus.

Bijdrager
    PietjePuk

Er zijn genoeg alternatieven: Safari, Firefox, Camino, Opera, Shiira, enz

Bijdrager
    didi

Probeer is een weekje FireFox, helemaal top!!

Bijdrager
    iRik

Camino is de ideale vervanger:D

Bijdrager
    Mr Macintosh
    ”didi”

Probeer is een weekje FireFox, helemaal top!!

Camino, nog topper:P

EDIT: en ook nog een Universal Binary, firefox nog niet.

Bijdrager
    DK master

Ik zou gewoon Safari gebruiken:D

Bijdrager
    Nikita

Leuk dat iedereen met alternatieven aan komt draven, maar:

”pensioen”

Dus… Ik denk eerder dat het iets in het systeem is, want bij mij crashed Safari echt praktisch nooit. Probeer vanaf de installatie DVD die bij je systeem horen eens de Apple Hardware Test te draaien om te kijken of er misschien iets aan vervanging toe is. Crashes zijn van het gevolg van defect rakend geheugen.
    Overigens is IE inderdaad een behoorlijk oude browser, Safari werkt prettig. FireFox is ook een goeie, maar heeft een nogal lange opstarttijd in vergelijking met Safari.

Bijdrager
    Byron

Of gewoon Safari met de SafariStand plugin:D :wink:

Maar er is wel een probleem als je Safari ook af en toe crashed, op welke momenten gebeurd dat? Heeft je vrouw op haar Windows computer ook last van het uitvallen van internet?

Bijdrager
    Nikita
    ”Byron”

Of gewoon Safari met de SafariStand plugin:D :wink:

Maar er is wel een probleem als je Safari ook af en toe crashed, op welke momenten gebeurd dat? Heeft je vrouw op haar Windows computer ook last van het uitvallen van internet?

Wat ik begrijp uit de eerste post is dat IE eruit knalt, niet het internet zelf… Dus computer afhankelijk.

Bijdrager
    pensioen

Mijn vrouw heeft er nooit last van.
    Wat is Safaristand ?
    En hoe kom ik aan Firefox ?:roll:

Bijdrager
    DK master

Firefox krijg je hier: Firefox

Bijdrager
    Peett-

Ik heb nog gewoon IE 5.2 draaien hoor :roll:
    Maar ik heb het wel eens dat Safari afsluit als ik veel vensters open heb staan.

Bijdrager
    Harryk

In June 2003, the Microsoft Macintosh Business Unit announced that Internet Explorer for Mac would undergo no further development, and support would cease in 2005. In accordance with published support lifecycle policies, Microsoft ended support for Internet Explorer for Mac on December 31st, 2005, and is not providing any further security or performance updates.

Accordingly, as of January 31st, 2006, Internet Explorer for the Mac is no longer available for download from Microsoft. It is recommended that Macintosh users migrate to more recent web browsing technologies such as Apple’s Safari.

Internet Explorer voor Mac, ook de OS X versie, is dus al te lang niet meer bijgewerkt, bijna 3 jaar. Web-ontwikkelaars houden geen rekening (meer) met IE voor Macintosh, en IE Mac is qua rendering van CSS en dergelijke niet betrouwbaar genoeg.
    Daar kan bijkomen dat de nieuwste OS X (Tiger) meer problemen geeft met IE.

Mijn voorkeurbrowser is Firefox. Je kunt deze gewoon op het web downloaden. In google zoeken op ‘download firefox macintosh’. Als je dan de nieuwste versie hebt, dan kun je met een gerust hart het web op. (Overigens Windows gebruikers kunnen ook beter FIrefox gebruiken!!).

Bij mij springt Safari er incidenteel ook wel eens uit, onverwacht gestopt. Ik vind het een goede browser maar heb graag Firefox achter de hand.

O ja, en er bestaan, helaas, nog steeds websites die alleen goed renderen in IE Windows. Dat is vanuit webontwikkelaar oogpunt zowieso een schande… en het wordt al zeldzamer, omdat ontwikkelaars ook door hebben dat de Windows groep ook steeds vaker overstapt naar een andere browser dan IE.

Bijdrager
    Nikita
    ”Peett-“

Ik heb nog gewoon IE 5.2 draaien hoor :roll:
    Maar ik heb het wel eens dat Safari afsluit als ik veel vensters open heb staan.

Gebruik je wel Tabs in Safari? Da’s een verademing! En zijn er nog sites die het in IE beter doen dan in Safari dan? :|

Bijdrager
    iRik

offtopic: Is camino niet gewoon hetzelfde als firefox maar dan beter ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”iRik”

offtopic: Is camino niet gewoon hetzelfde als firefox maar dan beter ?

Daar komt het wel op neer:

”www.caminobrowser.org”

Camino combines the awesome visual and behavioral experience that has been central to the Macintosh philosophy with the powerful web-browsing capabilities of the Gecko rendering engine.

En laat Gecko nou de motor van Mozilla zijn … M.a.w. Camino is een browser waarin webpagina’s er hetzelfde uitzien als in Firefox, maar de browser zelf is Mac-gericht in plaats van aan te voelen als een halve Windows-applicatie.

Bijdrager
    Byron

Safaristand is een plugin waarmee je de mogelijkheden van tabbed browsing en andere functies binnen safari kan uitbreiden, zoals dat links automatisch in tabjes openen als ze als target _blank hebben.. Je kan trouwens ook de plastic look aan safari geven ipv de brushed metal met die plugin, vind ik weer wat frisser:):P

Bijdrager
    MacX

Omdat ik websites bouw gebruik ik ze vrijwel allemaal, ter controle van de pagina’s wel te verstaan. Om zelf mee te bladeren gebruikte ik tot voor kort FireFox maar ik ben sinds enkele dagen over op Camino. Deze browser gedraagt zich net even stabiler dan FireFox en is vrijwel net zo snel als Safari.

Bijdrager
    Vulture

Hier vind je alles wat je allemaal nodig hebt voor Firefox en Camino enz http://home.planet.nl/~vulture/

Bijdrager
    rvanheukelum

Voordeel van Firefox bij gebruik t.b.v. webdesign is de Web Developer plugin
    Verder is Camino inderdaad een geweldige webbrowser.

Bijdrager
    pensioen

Ik heb FIREFOX ge installeerd, ziet er goed uit.:D :D :D

Bijdrager
    awesomemac

Installeer je het dan wel goed? Als je het “schijfje” waarbij .dmg staat opent, moet je Firefox naar je programmamap slepen. Dan kan je het Firefox.dmg schijfje verwijderen door :apple: + e of naar de prullenmand te slepen. Sleep dan het Firefox icoontje die nu in je programmamap zit naar de Dock. Dan zou die moeten blijven zitten.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.